watervrees

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HoofBeat

watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 20:27

mijn superstoere pony heeft een zwaktepunt: ze is bang voor water. wie heeft hier ervaring mee? ik wil mijn paaardje hier graag vanaf helpen dus als ieman een goeie methode ervoor weet zou dat heel handig zijn Knipoog dnakje!! er is trouwens niet echt haast bij, het zou gewoon handig zijnals ze niet zo bang was. o en ze is nogal schrikerig dus alles moet heeeel langzaam,
alvast bedankt!!

sta ik hier goed??

_Rapido_

Re: watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:30

Ik zou een emmer water vullen met de tuinslang een beetje op afstand, en dan steeds dichterbij
misschien vind ie het op een keer dan niet meer eng. En als je hem wilt wassen eerst met een spons en dan langzaam aan laten wennen aan de tuinslang. Knipoog

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 21:58

niemand meer?? Huilen

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:04

is het met wassen of met door het water lopen?

de mijne was het met erdoorheen hij is er nu vanaf omdat hij er iedere dag door moest, ik nam een lang touw en bleef wachten tot hij kwam

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:06

Als het gaat om het wassen, dan zou ik beginnen met lauw water.

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:46

okee, dankjewel, tis echt zo dat als er eeb plas water ligt ze er met zoooooooo'n grote boog omheen gaat. en als je bij haar waterbak in de stal het bit afspoelt begibt ze spontaan te schoppen Huilen
maar in iedergeval dankjeeeeee!!!!!!!

oki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:38

ik heb hier ook last van gehad.. als er dan een plas lag ging hij er met een zo groot mogelijke boog omheen. ik heb toen gewoon heel veel geduld gehad en er zijn andere paarden voor hem door plasse gegaan zodat hij kon zien dat er niks engs was. toen heeft hij is er toen ook door gegaan. en nu durft hij door alle plasse en doet er ook niet meer moeilijk over. hoop dat je er wat aan hebt!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:51

[MED] -> [OMG]

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:50

dat heeft mijn bijrijdpaardje ook, watervrees. ik heb gemerkt dat confrontatie het beste helpt.
de paddock lag deze week helemaal vol plassen, dus daar zijn we eens gaan oefenen, veel longeren dus... in het begin sprong ze over elke plas heen, maar naar mate ze moe werd werden de sprongen steeds kleiner en raakte ze het water... toen bedacht ze ineens dat water toch niet zo heel eng is en durfde ze (weliswaar langzaam) een voetje in het water te zetten. nog even flink door laten galopperen en toen liep ze zonder aarzelen door de plassen...
confrontatie dus... (je moet dan wel geen medelijden tonen, water doet immers niets en een beetje pushen kan geen kwaad, het is geen zware arbeid om door een plas heen te lopen)

gwoon_inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:13

hoiii,,
op mijn stage was er ook een paard dat niet door plassen heen wou.. Als ze aan het rijden waren en ze kwamen een plas tegen, dan lieten ze hem naar de plas toe lopen en dan de teugels lang dat hij eraan kan ruiken enzo.. als hij zn hoofd bijna op de grond heeft moet je been geven, omdat zn hoofd zo laag is stapt hij gelijk naar voren, hij kan het niet tegenhouden laat maar zeggen. voordat hij het door heeft staat hij al in de plas.. zo kan hij leren dat het niet eng is..
je kunt het een keer proberen, misschien werkt het bij jou ook wel
succes

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 20:47

Mijn paardje is ook bang voor plassen (gaat wel steeds beter trouwens). Maar het vreemde is, dat hij zonder moeite een meertje in loopt Tong uitsteken
Sinds toen vind hij plassen eigenlijk steeds minder eng...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 01:04

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:51

Omdat de pony waar ik op ging crossen watervrees had belande ik dus mooi in de waterbak (vertellen ze me ook niet even..)
Ik schoppen enz uiteindelijk een enorme sprong het water in...
Echt ik had het zooo koud Tong uitsteken

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 15:57

Woaah dit herken ik.. Bloos
Mijn paard is ook bang voor water... Het watje haha.
Ik ben gewoon op een waterplas afgestapt en als hij stopte liet ik hem gewoon even kijken en snuffelen. Ging hij er dan toch door, uitgebreid belonen. En als hij het dan goed heeft gedaan ook niet de hele tijd erop door prutsen. Je kunt dan beter even wat anders doen, en het na die tijd weer proberen. Als je zo maar lang genoeg, en vooral geduldig, doorgaat komt het vanzelf.
Tenminste zo ging het met mijn paard Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:45

mijn paard had het ook, in het begin heb ik met emmers gewerkt, en plasjes maken op de grond. over een zeil leren lopen helpt hierin ook!
op een gegeven moment heb ik hem de tuinslang laten zien, eerst van een afstandje, en elke keer een stapje dichterbij. laat maar kijken en ruiken.
voor het 'zwemmen' heb ik mijn merrie meegenomen, die is gek op water en zij liet mijn ruin zien dat er niks erg aan is. sindsdien heeft hij veel lol als hij het water in mag, en afspuiten en wassen gaat ook allemaal erg goed.