eenkennig met rijden, wat nu

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nansje

eenkennig met rijden, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 13:09

Hallo allemaal

Ik heb een schitterend lieve merrie, Pepper, nu bijnnaaa 5, nog paar nachtjes, maar goed!
Ik heb haar zelf ingereden en ik heb altijd veel met haar gedaan, maar ook soms wel anderen.
nooit was het een probleem, maar nu, ikw eet niet. ik ben nu zelf dus zwanger en zodra ik iemand er op wil laten rijden, doet ze nietssssss! letterlijk. ze gaat gewoon stil staan en zegt, bekijk et maar met een blik in der ogen.
ze gaat op gegeven moment wel, na een tik of wat maar dan alleennnnn achter een ander paard aan van de hoefslag af en dan racend en niet in de hand te krijgen. en als ze aangalopeerd geeft ze een bok van hier tot tokio uit plezier.
ik wil niet dat ze zo eenkennig doet, want ik kan niet rijden nog 3 maanden niet, ik ben over 2 maanden uitgerekend, en ja, iemand anders er op is ookw eer geen optie! ook longeren doet ze alleen bij mij. vaag he?
ik heb meerdere dieren ingereden en die doen et echt perfect nu.

help, wat doe je tegen die eenkennigheid in de omgang met mijn pony. ze is zo lief alleen niemand ziet dat omdat ze zo eenkennig is, niemand wilt wat met der doen mdat ze toch niet luisterd.
en ik zit hier met mn dikke zwangere buikie!

groetjes Nance(zie foto voor pepper)
Afbeelding

Hope2012

Re: eenkennig met rijden, wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:19

Hoi

Ik ken je probleem .
Heb hetzelfde gehad met mijn merrie .
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik 8 meiden laten komen ( een voor een natuurlijk ) En allemaal zijn ze maar 1 x geweest en heb niks meer gehoord .
Die van mij klierde ook zo en luisterde totaal niet .
Met het gevolg dat ze dus 6 mnd stil heeft moeten staan.
Bij mijn 2e zwangerschap heb ik het toch nog eens geprobeerd er hadden er in de tussentijd al een paar op gezeten dus moest lukken dacht ik .
Paar meiden laten komen .
En het gekste was dat de klik er was met degene die het minste kon .
Zadel werd er niet goed opgelegd .
Hoofdstel afhalen was alles losgemaakt behalve wat los moest etc etc .
Paula heeft toen veel van mijn paard kunnen leren .
En karina vond het zelfs leuk .
Het was alleen maar kilometers maken Haha! maar dat geeft niet is beter dan niks doen .
En nu als ik nu ziek ben ofzo rijd er een meisje mee die eigenlijk heel onzeker is en dat gaat super goed .
En ze hebben allebei lol .

Wil nu niet zeggen dat je er maar een beginner op moet zetten . Maar ik denk dat je gewoon wat verschillende mensen moet uitproberen of eigenlijk je paard .
Er zal er best een bij zitten die ondanks de eenkennigheid er toch lekker mee aan de gang kan .

succes ermee

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:26

Ik ken het. Mijn paard is super eenkennig, hij laat zich al niet opzadelen e.d. door een ander, met rijden probeert hij vreselijk uit, etc. Terwijl hij bij mij dat allemaal niet doet. Ik heb hem ook zelf ingereden, en lange tijd was ik ook de enige die erop reed, behalve dan af en toe een vriendin, maar dan liep ik er gewoon naast. Bij mijn paard is het echter een kwestie van vertrouwen. Ik heb nu een verzorgster die alle geduld van de wereld heeft, en gewoon begonnen is met grondwerken en dergelijke. Nu, 4 maanden later zijn we zo ver dat ze er ook op kan rijden, al ben ik er nog wel bij, omdat het ook nog wel even zal duren voordat hij alles ook van haar accepteert. Dus het heeft gewoon veel tijd nodig. Misschien dat je ook iemand kan vinden die het gewoon al leuk vindt om wat grondwerk met je paard te doen, als het ware van voren af aan begint?

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 10:09

Ohja, misschien wel goed idee! (allebij)
Ik heb nu een meid die me helpt sinds een paar weken met uitmesten en poetsen. ze heft nu 2 keer buiten gereden er op, maar in de bak blijft waardeloos.
Maar ik denk dat ik haar idd gewoon laat starten met grond werk, want zelfs dat accepteerd mn pony al niet van een ander, op poetsen en wandelen na.
zal er de tijd voor moeten nemen ja. over 3 maanden hoop ik zelf weer te rijden, maar kan niet alleen omdat een baby veel tijd kost.

meer tips??? damens??
iig ben ik al heel goede tips rijker.
groetjes Nancy Haha!

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:17

ken ik..
Kging op zoek naar een bijruiter voor mijn arabier.Er zijn vele ruiters geweest van beginners tot Z dressuur en geen 1 kon met haar rijden.ze was heel braaf tijdens het poetsen en opzadelen.maar met het rijden..
Ze steigerde al met opstijgen, ze wilde niet vooruit in draf en stap..galop deed ze niet of bokte heel de tijd , liep niet ad teugel.enz. Zodra ik opstapte liep ze perfect.
De laatste ruiter liet ik er niet meer mee rijden maar we begonnen met grondwerk.. tijdens het longeren liet ze zich gewoon valllen en stond pas recht toen ik het touw overnam Clown

Dan heb ik het maar opgegeven... Mijn vriend die niet kan rijden, kan wel met haar stappen en dan doet ze niks Haha!
heel éénkennig dus...