Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. 
Toch zeg ik het nog eens.
En een rotschop geven doet ze ook wel is, maar het werkt gewoon niet. Misschien doordat ze de ene keer trapt en andere keer grote bek geeft.. Kan het daaraan liggen? dootjee schreef:Mijn advies had je al gehoortToch zeg ik het nog eens.
Bij paardengroepen, met allerlei paarden, dus ook moeder en kind.
Bijten een paardje in de oor(het instinkt) als het iets doet wat niet mag, paarden schoppen elkaar niet als ze iets verkeerd doen ofzo. Het is niet zo lekker als je in je oor wordt gebeten en het hoort goed aan te slaan.
Omdat het nou niet zo lekker is om in het oor te gaan bijten, kan je er ook in knijpen.
Het is te proberen,
Bij bas heeft het gewerkt (6jarige hengst)
ik weet dat je het al wist, maar toch zeg ik het nog eens
'
Vjestagirl schreef:Hoewel ik hier bijna aangevallen word als k t zeg: geef dat beest een rotschop. Hij doet het opzettelijk, en gericht, dan kan jij ook best opzettelijk en gericht iets terug doen.
Gewoon 1x flink hard trappen en dan verder gaan alsof er niets aan de hand was. Niet kalmeren als hij schrikt, niet bemoedigend toespreken als hij bang achteruit denderd. Gewoon, doen alsof er niets gebeurd is. Bijt hij weer, herhalen.

Succes iig! MRIIIS schreef:Betwijfel of schreeuwen en schoppen de oplossing is.. Denk dat 'ie gewoon her-opgevoed moet wordenSucces iig!