hoofdstel om

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Rosalie

hoofdstel om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 16:12

Heeyy
ik sinds kort op een ander paard ( op manege )
alleen dat paard doet wanneer je het hoofdstel inwil doen haar hoofd omhoog, zodat je er niet bij kan...... met het halster heeft ze geen problemen.... wat kan je hier tegen dOen ?? ik kan wel een stalhulp vragen, maar die doen het vind ik te wreed, doe het gwoOn liever op de rustige manier, in plaats van hoofd naar beneden trekken....

XXX

Mikkiej

Re: hoofdstel om

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 17:49

Als je paard het hoofd steeds omhoog doet is de keus niet anders dan het hoofd naar beneden "trekken". Maar je kan het ook voorkomen door je hand goed op zijn neus te houden zodat hij z'n hoofd niet omhoog kan doen. Op de manege waar ik eerst reed hadden ze namelijk ook zo'n paard. Het is in het begin misschien wat lastig, maar als je blijft proberen dan lukt het vast wel. Lachen

Succes ermee!

8nnemiek

Re: hoofdstel om

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:00

Als het je eigen paard zou zijn dan had je kunnen leren dat hij zelf het bit wil innemen met clickertraining bv. Maar ik begrijp dat het om een manegepaard gaat? Dan is het moeilijk om ze iets aan te leren, omdat daarna weer iemand anders komt die weer een heel andere methode gebruikt.
Loopt het paard ook weg, of echt alleen zn hoofd in de lucht? Dan zou je een krukje kunnen nemen om eraan te komen.
Je zou ook een halstertje kunnen maken van strotouw, iets wat alleen om de neus en achter de oren zit, waarmee je het hoofd rustig omlaag kan houden, en als het hoofdstel dan zit haal je de touwtjes er onderuit.