Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mjaa wel erg vervelend dus, vooral als ik aan het poetsen ben, gaat ze alleen maar draaien enzo,
Djaikha schreef:Paarden zijn kuddedieren. Ze hebben behoefte aan gezelschap van een ander paard of eventueel van een ander diersoort. Als je twee paarden bij elkaar hebt staan is het logisch dat het paard dat achterblijft dat niet leuk vind en zal proberen de ander te volgen. Als dat niet kan, dan verzint het paard andere manieren om zijn frustratie te uiten.
Het enige wat ik 'raar' vind in jullie verhalen is dat het ene paard wel moeilijk doet als de ander weggaat en andersom niet. Kan het zijn dat het paard wat rustig blijft als de ander weg is, al meer ervaring met alleen-zijn heeft? Misschien is die ook ouder dan de ander? Of zit het in het geslacht (hengsten en sommige ruinen willen hun kudde bij elkaar houden en zullen dus heftiger reageren als een paard weggaat dan merries, over het algemeen)? Ik kan er zo geen zinnig antwoord op verzinnen...
Ik hoop dat jullie er een oplossing voor kunnen vinden.
Marjomar schreef:Djaikha schreef:Paarden zijn kuddedieren. Ze hebben behoefte aan gezelschap van een ander paard of eventueel van een ander diersoort. Als je twee paarden bij elkaar hebt staan is het logisch dat het paard dat achterblijft dat niet leuk vind en zal proberen de ander te volgen. Als dat niet kan, dan verzint het paard andere manieren om zijn frustratie te uiten.
Het enige wat ik 'raar' vind in jullie verhalen is dat het ene paard wel moeilijk doet als de ander weggaat en andersom niet. Kan het zijn dat het paard wat rustig blijft als de ander weg is, al meer ervaring met alleen-zijn heeft? Misschien is die ook ouder dan de ander? Of zit het in het geslacht (hengsten en sommige ruinen willen hun kudde bij elkaar houden en zullen dus heftiger reageren als een paard weggaat dan merries, over het algemeen)? Ik kan er zo geen zinnig antwoord op verzinnen...
Ik hoop dat jullie er een oplossing voor kunnen vinden.
Dat komt omdat het ene paard de leider is en de ander is zal hem altijd volgen.Als de leider uit de stal wordt gehaald is de ander z'n beschermer kwijt en wil naar hem/haar toe! Als juist de volger uit de stal wordt gehaald heeft de leider daar geen probleem mee,want hij moet toch al voor zijn eigen bescherming zorgen!
Arletjuhh schreef:probeer eens eerst een minuut met de pony van je zus weg te gaan en dan weer terug, zo merkt ie dat ze wel terug komt en dat het nieterg is, als ze het goed doet moet je haar belonen en dan steeds langer de pony van je zusje weghouden, als het bij de eerste keer niet lukt, niet erg, probeer het gewoon steeds opnieuw! op een dag zal het je wel lukken!
zijn haren plukken dan reageert hij niet meer
Marjomar schreef:Jij bedoelt nu zeker de leidende merrie
De leider kan ook een ruin zijn.Bij gebrek aan een merrie in het koppel wordt de dominante ruin de leider van de het stel.
Mijn shet ruin is ook leider(lees;beschermer) van z'n stal genoot,een welsh ruin.