Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

tenminste, dat werkte bij mijne goed. die dacht ook dat ik een paardje was die de nodige trappen/sprongen kon verduren...

Oreo schreef:Sorry, ik ben het eens met Alani. Mensen moeten niet met paarden willen spelen. Ik vind het doodeng en erg gevaarlijk. Spelen horen ze met andere paarden te doen, dan spreken ze elkaars taal. I.m.o. kun je beter (LET OP: op een correcte manier!) BOVEN je paard blijven staan. Samen spelen maakt gelijkwaardig en dat lijkt me niet de bedoeling.
Alani schreef:ik zal wel simpel denken, maar naar mijn idee hoort een paard te spelen met een paard en niet met een mens. Oh jee nu krijg ik heel bokt over me heen, maar dat risico neem ik maar even.
Wij zijn veel te kwetsbaar om met een paard te spelen zodat het in mijn optiek meer kunstjes voor je paard gaan worden. Als je de mogelijkheid hebt is het veel beter en ook veiliger om hem met een maatje (lees paardje) te laten spelen.
CCCCorine schreef:Alani schreef:ik zal wel simpel denken, maar naar mijn idee hoort een paard te spelen met een paard en niet met een mens. Oh jee nu krijg ik heel bokt over me heen, maar dat risico neem ik maar even.
Wij zijn veel te kwetsbaar om met een paard te spelen zodat het in mijn optiek meer kunstjes voor je paard gaan worden. Als je de mogelijkheid hebt is het veel beter en ook veiliger om hem met een maatje (lees paardje) te laten spelen.
Helemaal mee eens. Een paard is geen speelgoed. Paarden hebben nu eenmaal een andere manier van communiceren dan mensen en spelen met mensen is nogal verwarrend voor ze. Samen heen en weer rennen is misschien nog allemaal leuk en aardig, maar als ze dan een bok in je richting geven of een flinke rare klap, dan mag dat ineens niet. Dat begrijpt een paard dus niet, want jij wilde toch spelen? En zoals eerder gezegd, het is de bedoeling dat je paard jou als leider ziet en niet als gelijkwaardige/maatje/speelkameraadje. Dit geeft (op den duur) beslist problemen en kan zelfs zeer gevaarlijk worden.
@Bonitakonya: De band die je ziet als je met je paard aan het spelen bent, is een verstoorde verhouding, geen goede mens-paard band.
Tieneke schreef:Ik "speel" ook vaak met Falco. Dan loop ik door de wei en hij volgt mee, of ik loop op hem af en dan rent hij weg, of ik schop een bal weg en hij loopt daar dan naartoe, dat gaat allemaal. Ik heb wel eerst ervoor gezorgd dat hij aan het halster en zonder goed op commando meeliep of stopte of bleef staan. De verhouding baasje-paard is voor hem heel duidelijk, maar dat moet er wel heel goed inzitten voor je aan zoiets als 'spelen' begint, anders kan het idd heel erg gevaarlijk worden.

Bonitakonya schreef:@"merrieveulen
echt een tofe foto ja dat doe ik met me paardje ook egt ook leuk om te zien hahaha
merrieveulen schreef:Bonitakonya schreef:@"merrieveulen
echt een tofe foto ja dat doe ik met me paardje ook egt ook leuk om te zien hahaha
heerlijk is dat he? wij genieten er altijd zó van!

Cassidy schreef:Spelen met je paard kan alleen als de verhoudingen goed zijn op de grond en aan de hand. Naar je uithalen, ook al is het een trap de lucht in, behoort gestraft te worden. Als je paard over je heen walst en jouw ruimte niet respecteerd, moet je terug naar af, terug naar grondwerk, en verhoudingen rechtzetten. Jij hebt een persoonlijke ruimte waar hij niet in mag komen. Zet dat eerst recht aan het halster, en in stap en draf, voordat je @Liberty met hem gaat spelen/loswerken.