hoe makkelijk worden ze opgenomen in een groep?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

hoe makkelijk worden ze opgenomen in een groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:38

Weet niet of het hier goed staat...
Ik sta nu op een manege en daar is voor eigenaarspaarden geen weidegang voorzien. De manegepaarden gaan dagelijks van 7 - 16h op de weide ( nu in de winter van 7-11h).
De eigenaars mogen hun paarden er nadien nog opzetten...
De mijne gaat dus niet dagelijks op de weide omdat ik van 9 - 18h werk... Ik laat hem wel elke middag even los in de paddock. Of zet hem zelf op de weide als het kan...
( ik ben dus de enige!)

Nu had ik een vraagje : zou ik de pensioneigenaar vragen of de mijne niet gewoon mee op de weide kan met de manegepaarden? Hij staat in dezelfde gang als de manegepaarden dus zoveel meer werk is het niet..;
Mijn paard is heel lief in de omgang en doet eigenlijk niets naar andere paarden : deze zomer heeft hij met n paar andere eigenaarspaarden al op de weide gestaan en dat ging super. Ook is hij het gewend van vroeger...
Is het mogelijk dat je paardje in 1 keer in de groep opgenomen word? Het gaat om een stuk of 10 andere paarden. Of is dit echt not done?
Ik ga het straks alvast even vragen...

Ils_K

Re: hoe makkelijk worden ze opgenomen in een groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:45

meestal komt dat wel goed
in een grote groep gaan ze meestal allemaal in groepjes staan
wel moet je zorgen dat de wei wel groot genoeg is dat ze ver uitmekaar kunnen gaan staan als het niet klikt.
ik zou er eerst wel bij blijven om te kijken hoe het gaat

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:56

Tuurlijk doen, hardstikke fijn voor je paard! Maar inderdaad wel een tijdje erbij blijven om te kijken hoe het gaat. En je moet er wel rekening mee houden dat er klappen gaan vallen (zeker als jouw paard dominant is) maar dat is iets wat meestal snel over gaat.

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 13:16

Het is geregeld!
Vanaf april kan ie met de manegepaarden van 8h - 16h op de weide!! Vind het echt SUPER voor hem!

Nu staat ie alleen op de weide tot 18h.
Morgen ga ik met een stalgenootje proberen om onze paarden samen te zetten. Beide werden dus gedomineerd in de groep en ze zijn heel lief in de omgang. Hoop dat dat goed gaat! Dan heeft mn lieverd een speelkameraadje!