heethoofdje sussen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

heethoofdje sussen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:39

Hallo,

Ik ben met buitenrijden het probleem tegen gekomen dat zodra de pony doorheeft dat het de terugweg is, hij gaat lopen crossen en doen. Laatste paar keer was het zelfs zo erg dat ik hem maar op bomen af ben gaan sturen wat hij luisterde echt niet goed meer. Had hem zelfs aan de teugel gepakt en dat hielp wel een beetje maar hij blijft zich opfokken.

Het is heel erg vervelend want hij loopt zich er zeiknat mee en met name nu met die dikke vacht is het nix. Als hij daarna weer met zo'n natte hals de wei in moet... We hebben hem al geschoren i.v.m met dattie zo nat werd omdattie er gewoon ziek van begon te worden.

Aan het voer licht het ook niet echt want in de bak ik hij braaf en op de heenweg is er ook nig aan de hand. Ik hij hem ook welleens met halsverlenger puur voor ontspannenheid op te zoeken maar daar reageert hij dan ook niet meer op. Martingaal vind ik naar rijden dus dat is ook geen optie.

Heeft iemand tips met hoe ik met dat opgefokte gedoe kan afleren?

merrieveulen

Re: heethoofdje sussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:21

je paard vertrouwt je niet voor 100%, hij is liever thuis dan met jou in feite. voer je ook als hij terug is van het rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:25

Rij je een rondje of keer je op een gegeven moment weer om?

Mijn paard is ook een periode heel erg vervelend geweest op de terugweg. Ben op een gegeven moment gewoon door gereden, naar huis dus, langs huis en gewoon door rijden dus. Na een keer of 2 /3 heb ik er geen last meer van gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:58

Je paard wil snel naar huis, loopt te dribbelen op de weg terug. Je moet hem leren dat het niet automatisch betekend dat je naar huis gaat op het moment dat je teruggaat. Keer halverwege de terugweg weer om, of ook als je op eigen terrein bent aangekomen, omkeren en wegrijden waar je vandaan kwam. Je paard moet leren te wachten, niet anticiperen, en jij moet je paard blijven verrassen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:02

of thuis gewoon nog een half uurtje rijden, lekker aan het werk zetten.