Ik heb heel lang een haflinger verzorgd, waarvan echt voelde alsof hij van mij was, want we waren echte maatjes.
Hij is ineens verkocht, en nu heb ik hem na een jaar zoeken weer gevonden. De mensen waar hij nu bij staat, willen hem naar de slacht doen, omdat de man een ongeluk gehad heeft met de kar.
Nu was hij een haflinger, die, als hij ergens van schrok, er heel hard voor wegrende. Dit is dus ook gebeurt toen hij voor de kar liep ( wat hij vroeger nooit deed ) en is de kar over de kop geslagen omdat hij op hol sloeg.
Deze mensen willen hem dus kwijt.
Toen hij nog bij ons stond, wilde hij vaak zijn stal niet in, trok zich los en rende weg. Dan moest je hem gaan pakken wat soms wel een heel karwei kon zijn. Altijd dreigde hij een beetje, maar nog nooit heeft hij echt wat gedaan. Als je hem uit de bak moest pakken, kwam hij altijd wel naar je toe.
In die tijd, reden er veel te veel mensen op hem, en kreeg hij vaak te veel voer. Ik denk dat hij hierdoor niet wist naar wie hij moest luisteren, en snapte hij soms niet meer wat hij moest. Ook moest hij vaak zijn stal in terwijl hij daar helemaal geen zin in had. Met rijden draaide hij zich soms ineens om, en probeerde met zn kop naar de grond (zodat je hem minder goed kon stoppen ) terug te rennen naar huis. Maar ik kon dat altijd wel corrigeren, en dan hadden we geweldige buitenritten.
Nu is dus mijn vraag, of jullie denken, dat als ik als enige op hem rijd, en hem iedere dag genoeg aandacht geef, en kijk wat hij precies voor voer moet hebben, of hij dan kan veranderen.
Ik ga zaterdag kijken hoe het met hem is, want ik heb hem al een jaar niet meer gezien !! Dan weet ik meer, hoe hij is en of hij echt heel extreem veranderd is of niet. (positief óf negatief)
Ik hoop dat jullie je een beetje in de situatie in kunnen leven, en mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen.
Alvast HEEL erg bedankt !!!

IK ben zo blij
En nog wat boekjes.. Hoop dat het me gaat lukken !
.