staart: Afblijven!!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:17

Ik heb sinds kort een shetlander, en die is erg bang bij het aanraken van de staart. Als ik de staart pluis, krijpt ze haar kont samen en zet ze haar staart goed vast.Dit vind ik erg vervelend, ik wil graag gewoon aan haar staart kunnen zitten zonder dat ze dit doet.

Ik wil haar toch egt voor de kar hebben, en daar zit meestal een staartriem bij Clown Hoe kan ik dit oplossen?

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:18

ik denk langzaamaan wennen, rustig aan de staart zitten en zodra ze ontspant belonen en stoppen Lachen

AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:23

Ik heb het geprobeert en dan krijg je: Blijf ervan af, als ik even ontspan ben ik bang dat ze hem omhoog trekt.

Ze blijft gespannen. Ik zal als ik een middag tijd heb even lang vol proberen te houden.

Ik weet niet veel over haar verleden, maar het was niet altijd even goed voor zover ik een klein stukje heb gehoord. Mischien dat het daardoor komt, maar misschien ook niet. Ik wil er iig vanaf.

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:25

rustig beginen om er over haar staart te aaien,
als ze dat na een tijdtje probleem loos toe laat kan je de staart riem probere... Knipoog

succes

xx marleen

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:26

wat mij zelf opvalt is dat als ik de staart was van mijn pony (met lauw - warm water) de staart vanzelf ontspant

AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:50

Ik zal het eens proberen Lachen Ik ga er morgen heen, Ik probeer het een paar dagen uit Lachen

mathilde_

Berichten: 484
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: kampen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:59

mischien doet ze het in de zomer wel goed ja omdat het dan wat warmer is en mischien vind ze je hand kout

AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 23:02

Mijn pony is als de dood voor water, helpt warm water dan ook? Mijn pony staat op de wei, dus die was ik idd van 't zomer pas.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:15

wat vaak ook helpt, is stevig krabbelen aan de aanzet van de staart (aan de zijkanten van het begin van de staartwortel zeg maar). de meeste paarden vinden dat heerlijk. en altijd zachtjes en voorzichtig uitpluizen, het uittrekken van staartharen is vrij pijnlijk.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:16

rustig aan beginnen met het aaien en aanraken van de kont en dit steeds verder uitbouwen.. je kunt er niet vanuitgaan dat je dit in 1 middag geklaard hebt!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:19

geef haar voor dr neus wat te doen (brokjes/hooi voeren) is vaak ook wel gerust stellend mischien slim om het met z'n 2 en te gaan doen dan kan de gene brokje voor brokje voeren (dat scheeld je een shet met overgewicht) dat leid haar ook wat af van het geen wat achter haar gebeurd

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:37

Meteen staart uitpluizen is misschien niet handig- omdat ze het staart aanraken zelf al niet fijn vindt. Mijn pony had het ook, maar door iedere dag er aan te zitten (en juist niet kammen enzo) ontspande ze op een gegeven moment. Dit lukt je inderdaad niet in een middag. Dus heb geduld, en doe het met kleine stapjes tegelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:00

Je paard heeft geen vertrouwen in je, ik zou parelli gaan doen en dan heel veel tijd besteden aan de friendly game, eerst op andere gebieden van het lichaam, niet meteen naar die staart grijpen. De staart is bij heel veel paarden de meest gevoelige zone...

AH_scim
Berichten: 1339
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Kampen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:28

Ik verwacht het niet in een middag, ik heb haar al een poosje als verzorgpony gehad, daar had ze het ook.. Ik zal het eens proberen, gewoon staart aanraken elke keer. Bedankt Iedereen !

chuky

Berichten: 56
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: groningen

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:52

Je kan misschien eerst zorgen dat ze je echt vertrouwd, je kan bijvoorbeeld beginnen met haar op andere plekken aanraken, en dan proberen of je haar overal kan aanraken. Dan kan je haar er langzaam aan laten wennen dat je haar aanraakt op de plekken die ze eerst niet fijn vondt. Als je haar staart mag aanraken, kan je dan voorzichtig beginnen er dingen mee doen (uitpluizen, staartriem omdoen)

jeff_adje

Berichten: 25
Geregistreerd: 14-01-07

Re: staart: Afblijven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:24

Heel veel oefenen en zorgen dat ie vertrouwen in jou krijgt. Idd als het goed gaat belonen Knipoog