Paard wil de box niet meer uit?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeni

Berichten: 3251
Geregistreerd: 20-12-05

Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 10:31

Hoi hoi, zoals sommige van jullie weten heb ik een Welsh.
Gisteren wouden we lekker gaan wandelen, maar integendeel.
Ze stond zo'n uurtje a anderhalf op stal om te poetsen.
Wij hebben een stang gemaakt waar de shets en mijn welsh onderdoor kunnen, maar mijn paard niet.
Zodat zij dus niet al het voer opeet, maar het bij haar eigen box laat.
Nou is dus het probleem, ze gaat er zo niet in, ze maakt zichzelf groot om er niet in te worden genomen. En ze doet hetzelfde als ze naar buiten moet. Terwijl ze er zo onderdoor kan. Ze is ook niet bang, want als wij weggaan dan komt ze naar buiten en sprint ze weg? Mijn stalhouder stond voor een raadsel want die heeft dit nog nooit meegemaakt! Wie kan mij helpen, want we krijgen haar never nooit niet uit de box wat je ook doet. Dromen Hiervoor heeft ze dit nooit gedaan, ze probeert nu gewoon weer wat nieuws te verzinnen. (Ze wil nl. ook niet gevangen worden in het land.)

vicksytje

Berichten: 1353
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: belgie

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:39

ik zou toch die stang even wegdoen (als het kan) en zien hoe ze dan reageert . Ik zou met het probleem van de wei gewoon haar halster aanhouden!
veel succes met hem!

Noeni

Berichten: 3251
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 10:58

vicksytje schreef:
ik zou toch die stang even wegdoen (als het kan) en zien hoe ze dan reageert . Ik zou met het probleem van de wei gewoon haar halster aanhouden!
veel succes met hem!


Dankje, de stalhouder gaat een systeem maken zodat we de stang zo naar boven kunnen schuiven voor m'n Welsh. Maar ze kan er echt wel onderuit, dat is wel gebleken, want als je wegloopt. Dan zie je d'r ineens in het weiland? Koe

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:31

Zoals ik het begrijp kan je paard er dus wel onderdoor, en doet ze dat ook wel als het haar goed uitkomt, maar voor de rest vertikt ze het?

Dan moet je haar toch maar even duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Misschien moet je eens proberen dat één iemand haar aan de voorkant er uit probeert te halen, en dat iemand anders zachtjes met een zweepje o.i.d. een tikje op haar kont geeft?

Succes! Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:43

[RT-P] > [OMG]

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:55

Het lijkt erop dat je niet veel te vertellen hebt over je pony. Werk daar aan met grondwerk of vraag hulp van iemand waar je pony wel respect voor heeft. En slim van de stalhouder dat hij de stang gaat veranderen.

Marleen

Berichten: 1574
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:49

Misschien denkt ze dat ze eigenlijk niet onder de stang door mag? dat het daarom alleen doet als je al wegloopt?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:26

Het ene moment mag ze er niet onder, het volgende moment wel?

Ik vind het juist heel netjes dat ze in jullie aanwezigheid braaf blijft staan, en er niet onderdoor mag. Dus haal die stang daar weg als je wilt dat ze er onderdoor gaat, en ga niet met zweepjes in de weer om haar er uit te krijgen....

Marleen

Berichten: 1574
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Paard wil de box niet meer uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:56

ja dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje Lachen