ANgstig

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 19:45

Ik ben sinds ik door een paard geschopt ben en ik een gekneuste heup had,

Ik vertrouw ze heel veel maar ik durf ze bijna niet meer naar de wei te brengen.
Iemand tips?

Pintogirl

paulatjuh
Berichten: 77
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:58

heeyy
ik heb ergens gelezen dat paaden kunnen zien hoe je je voelt( bang verdrietig enzo)
en als je bang bent dan proberen ze je uit en blijven ze schopen.
(is mij ook gebeurt)
nu ik er niet meer zo bang voor ben als me paard probeert te schoppen. ik geef hem meestal een tik en dan houd het wel op.
ik hoop dat je hier wat aan had Knipoog

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:02

breng gewoon steeds een 'sukkeltje' naar de wei. een pony die te lui is iets uit te halen. misschien dat je dan langzamerhand je vertrouwen weer terug krijg.
ik weet niet bij wat het is (manege of?). maar als het een afgesloten terrein heeft, ga daar eens gewoon rondjes stappen met een pony die niet zo snel iets geks zal doen.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 00:20

Nannes schreef:
breng gewoon steeds een 'sukkeltje' naar de wei. een pony die te lui is iets uit te halen. misschien dat je dan langzamerhand je vertrouwen weer terug krijg.
ik weet niet bij wat het is (manege of?). maar als het een afgesloten terrein heeft, ga daar eens gewoon rondjes stappen met een pony die niet zo snel iets geks zal doen.


Ze hebben een shet maar dat is een hele ontdeugende drachtige merrie. Die is super lief enz die mag ik altijd doen.

Ik ga donderdag (dan mag ik er pas weer heen =( ) Eerst de palomino poetsen. Die ik dus niet naar de wei durf te brengen. Ze is ook al drachtig. Ze is nog maar 3 ofzo. Ze moet nog aan alles wennen. Daarna rondjes lopen met d'r.
Het is een handelsstal. Zeg ma als je paarden hebt. een shuur met stallen , 2 buitenstallen , grote weides. enz.

PG

jeff_adje

Berichten: 25
Geregistreerd: 14-01-07

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:11

Begin eerst rustig aan met een paard die heel mak is Knipoog langzamerhand begin je het vertrouwen dan wel weer terug te krijgen succes ermee

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:14

Vraag desnoods of iemand met je meeloopt met het paard dat je niet durft te doen. Laat die ook een halstertouw bevestigen en aan de andere kant van het hoofd lopen. Mocht het paard dat gaan lopen vervelen heb je hulp. Op die manier kun je je zelfvertrouwen weer omhoog krijgen.

Rettur

Berichten: 43
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:55

Vriendin van mij had een soortgelijk probleem. Die heeft een soort cursus gedaan met grondwerk met hele brave paarden. Er zit een vrouw in Zwolle die die cursus geeft. Mijn vriendin heeft hier veel baat bij gehad en zet nu weer dagelijks een kleine 20 paarden in de wei! Mijn vriendin zit ook op bokt onder de naam Brekebeentje, dus voor meer info...
Er is hoop!

mathilde_

Berichten: 484
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: kampen

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:30

probeer vertrouwen op te bouwen weer ik heb dat vroeger ook gehad maar hoe meer ik van paaren af ging weten te komen hoe meer vertrouwen ik kreeg. doe anders gewoon eerst wat sipelere dingen en dan steeds weer een stapje hooger

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: ANgstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:48

Probleem is dat het paarden zijn die je maar eens in de zoveel tijd in handen krijgt. Je moet een bepaald paard hebben waar je weer vertrouwen mee kunt krijgen, een paard wat goed is opgevoed en bij je blijft, ten allen tijde.

Verder kan ik je adviseren om met dat paard aan grondwerk te doen. Paarden die naar je trappen hebben geen respect voor je, jij moet de baas zijn, maar dat moet je wel leren. Een driejarige zonder basisopvoeding moet jij dus helemaal niet in handen nemen. Die basis hoort er door een ander ingebracht te worden...