vervelen en aandacht ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:28

Ik weet niet zeker of dit topic hier goed staat anders uknnen de mods hem verplaatsen.......
Nouja, ik heb een shetlandertje maar ik heb het soms druk en dan kan ik niet super veel met hem doen, als gezelschap komt er een geit dus daar hoef ik mee te zitten maar ik zoek wel anti verveel tips voor mn shet zodat hij genoeg te doen heeft......
Hij heeft een schuil stalletje met een grote uitloop dus genoeg ruimte om iets te doen.
Alvast bedankt Ja

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:17

Nog een pony of paard erbij. Paarden en pony's horen niet alleen. Geiten zijn geen volwaardig gezelschap

Anoniem

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:18

Nog een pony erbij. Dat is het beste antiverveel middel.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:24

Inderdaad! Neem geen geit als je niet de hele omheining wil vernieuwen! Ze vinden daarbij ook alles lekker, en vreten als ze de kans krijgen dan ook alles op! En dan heb ik het niet over voer. Ik kan er over mee praten!! Ik heb er zelf jarenlang vijf gehad, en het geeft een hoop extra werk. De omheining moet al vrij hoog zijn anders springen ze eruit. Een shet is vaak net zo duur en minder onderhoud!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:17

Paardje erbij is de beste oplossing.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:08

een ander paard is echt het beste!
voetbal in het weiland vinden sommige ook leuk
flinke boomstam in het weiland om aan te knagen
maarjah die zijn altijd maar tijdelijk..
tijd vrij maken!

Paardluister

Berichten: 16
Geregistreerd: 08-01-07

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:14

Een paard is een kuddedier, die heeft echt gezelschap nodig.
Daarom adviseer ik ook een ander pony'tje erbij, is er niemand in de buurt die misschien een plaatsje zoekt voor zijn of haar pony?
Je kan een advertentie ophangen bij de plaatselijke supermarkt of op een advertentiesite.

Rettur

Berichten: 43
Geregistreerd: 08-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:09

Andere pony is gewoon t beste, maar qua speeltjes kan ik je een skippybal adviseren. is ook leuk omdat ze die vast kunnen pakken.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:43

inderdaad gewoon een shetje erbij doen, dat is het beste. mijn pony stond met twee shetten, en drie geiten. pure ellende was het. die beesten schreeuwden de hele dag door, ik moest bij mijn pony blijven staan als ze eten had, anders vraten de geiten het op, en ze sloopten de hekken, klommen eruit, en vraten staart en manen van mijn pony aan. ik heb de paarden nu verhuisd, maar naar de buurman, dus ik kan de geitjes nog regelmatig horen blèren.
het zijn wel lieve beestjes hoor, daar niet van, maar ik zou er zelf nooit meer ééntje bij de paarden willen hebben.

verder is het voor paarden altijd leuk als ze wat te doen hebben, dus je kunt hooi in een voerzak geven, wilgetakken geven, een liksteen, etc. maar dat is nooit voldoende als er geen goed gezelschap bij staat.

rode_tomaat

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: In de stal

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:11

Ik denk ook dat een paardje wel fijn is voor je pony Lachen

Harvest_Moon

Berichten: 1629
Geregistreerd: 29-12-06

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 16:59

Wij hebben ook een 2e paardje erbij alleen ze kunnen het absoluut niet met elkaar vinden Scheve mond

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:41

Een geit kan ook prima hoor!
bij ons heeft 3 jaar een geit bij mijn pony gelopen, en dat vond
ie hardstikke gezellig.
Je moet wel uitkijken dat de geit niet aan je pony zijn staart gaat vreten, want
danheb je een probleem Tong uitsteken Clown

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:19

de communicatie tussen een geit en een paard zal nooit optimaal zijn. ze vinden het uiteraard beter dan helemaal alleen staan, maar als je een echte oplossing wilt, moet er toch een paardje bij. toen ik mijn tweede kocht, als gezelschap voor de andere, konden zij het ook niet vinden. pas na twe jaar ging het goed, toen de kleinste 2,5 jaar was. geeft niets, het komt bijna altijd goed. ik heb ze naast elkaar gehad, en gelukkig kon mijn paard toen een poosje met paardjes van stal, maar daarvoor stond hij altijd alleen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:25

Misschien mag ik dit niet zeggen, maar ik doe het toch Clown
Er zijn hele reportages op tv over kinderen die opgevoed worden door dieren omdat ze 'verstoten' zijn door de ouders. Er is zelfs een boek over geschreven (misschien wel meerdere) Mensen vinden dit niet kunnen, kindermishandeling. Die kinderen zijn vaak totaal geen mens meer.
Maar bij dieren is het geen enkel probleem. Paarden die geen enkel contact mogen hebben met andere paarden, soms helemaal geen contact met andere dieren en soms alleen met andere dieren, daar kraait geen haan naar en dat kan opeens wel.
Dat snap ik niet. Wat is het verschil tussen mensen en dieren in dit opzicht?

Anouar heeft altijd op een pensionstal gestaan en later bij een boer die wat paarden heeft. Nu staat hij bij iemand die geen andere paarden heeft, dus heb ik er een shetlander bij gekocht

dieselmilan
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: elst

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:16

ik zal als jouw was net als de andere zeggen een ponytje erbij nemen .. maar een geit is toch wel een soort als gezelschap voor hem er is toch een dier bij.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:22

ik zou het beessie toch bij die andere zetten, wel zorgen dat ze genoeg ruimte hebben

Linde_

Berichten: 1738
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: vervelen en aandacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:40

Hoe gaat het nu??