Paard mist ander paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Paard mist ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 17:09

Ons paard haar maatje is net weg en ze mist het verschrikkelijkµ. Ze staat heel de tijd super lusteloos,heeft nergens zin in,...

Wat doen we hier aan ?

keetieee

Re: Paard mist ander paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:12

Ander maatje erbij??
Staat ze nu helemaal alleen?

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:25

nou ik heb ooit gelezen dat het kan helpen als je bijv. een geit aanschaft ofzo het klinkt heel gek, maar het helpt vaak wel en het is goedkoper aanonderhoudt dan een nieuw paard, mis is het te proberen Knipoog inieder geval veel succes ermee, en ik zou het wel in de gaten houden, want sommige paarden gaan van verdriet niet meer eten enzo.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:04

Mij lijkt ook de meest logische oplossing een gezelschapsdier erbij. Paarden alleen worden vaak toch wat onrustiger en meestal worden ze dan knettergek als ze een keer een ander paard zien en dat is echt een zielig gezicht hoor als ze (panniekerig) hinnekend meerennen langs de omheining.
Maar wat voor gezelschapsdier, misschien gewoon een Shet, een klein Welsje ofzo, of misschien idd wel gewoon een geit ofzo, maar dat zijn opties waarvan ik denk dat het minder werkt, maar misschien zit ik daar ook wel naast. In eerste plaats denk ik: als ie maar gezelschap heeft!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:06

Een shetje?

Of misschien helpt het heel veel met haar te werken, en dan vooral spellen te doen, maar goed, dat is eigenlijk nooit een vervanging voor een paardenmaatje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:07

knuffelen!!!
afleiding, wandelen rijden weet ik veel wat, t moet slijten,maar vooral veel afleiding en knuffels helpen t beste Haha!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:27

Ik heb dit ook gehad bij mijn shetlander.
Zijn maatje ging een weekje op vakantie en meneer bleef achter in het weiland (samen met nog 3 andere paarden waar hij het normaal erg goed mee kon vinden). Hij heeft de hele week achter me aangelopen, gehinninkt en bij het hek gestaan.
Gelukkig was de week snel voorbij Haha!

Ik denk dat het advies van ellepel het beste is voor jouw paard, succes.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:44

Mijn Hafje heeft ook even alleen gestaan. Hij was ook lusteloos. Ik ben dan de buurt gaan uitkammen en iemand gevonden die z'n shetje erbij wou zetten. Mijn gedacht is dat paarden (meestal) niets hebben aan geiten of schapen. Het zijn kuddedieren en ze horen minstens met twee te zijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:50

Epona_, de oplossing is heel simpel : een gezelschapsdier erbij van hetzelfde soort. Lachen Bijvoorbeeld een shetje. Via MP kun je heel goedkoop aan een leuk dier kopen en/of als je in je omgeving wat rondvraagd is het vaak zo gepiept.

Zo had ik binnen no time een gezelschapspony erbij en ik zeg nu: waarom heb ik dat niet eerder gedaan.

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:49

keetieee schreef:
Ander maatje erbij??
Staat ze nu helemaal alleen?

Ja inderdaad misschien een goed idee? Lachen

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:35

Srry voor het late antwoord.
Ze staat niet alleen hoor, nog veel andere paarden er bij. Maar ze zonderd zich heel de tijd af Knipoog

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:48

Hoe was je paard in de groep voordat haar maatje wegging? Waren ze altijd bij elkaar, apart van de groep of liepen ze er gewoon tussen?

Het kan zijn dat je paard een vorm van heimwee heeft en dat ze haar draai weer moet vinden in de groep.

Hoe is de verhouding in de groep tussen de andere paarden en die van jou? Weet je zeker dat ze zich bewust afzonderd of wordt ze misschien verstoten?

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:06

Nazarma schreef:
nou ik heb ooit gelezen dat het kan helpen als je bijv. een geit aanschaft ofzo het klinkt heel gek, maar het helpt vaak wel en het is goedkoper aanonderhoudt dan een nieuw paard, mis is het te proberen Knipoog inieder geval veel succes ermee, en ik zou het wel in de gaten houden, want sommige paarden gaan van verdriet niet meer eten enzo.

Klopt Lachen Destijds is er bij mijn verzorgshetje Ushi een schaapje aangeschaft omdat haar maatje was verkocht. Ze heeft nu een ander maatje waar ze ook zielsgelukkig mee is Knipoog Het is voor paarden net als bij ons. Als wij iemand verliezen hebben we ook niet zo'n zin in dingen of eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:57

Kende 2 paarden, die werden al gek als de een bij A liep en de ander bij C.. niks mee tebeginnen als ze niet samen waren. Nu is 1 van de 2 overleden, en de andere was compleet doorgedraaid.. Geloof dat het daar nu wel weer goed mee gaat. Lachen

Lienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:23

Misschien een ander beestje erbij, zoals een geit oid

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:51

Mijn merrie, nu 3,5 jaar, heeft 2,5 jaar samen op stal gestaan met mijn shetlander. 3 weken geleden heeft ze hem ineens helemala in elkaar getrapt, dus ik heb hem helaas nar een andere stal moeten doen. Wat ik op dit moment aan het doen ben, is haar wat meer aandacht geven, en als je paard het leuk vind, hem bij andere paarden zetten, het is niet hetzelfde als je maatje, maar zo kun je het wel een beetje compenseren. En nu is ze wat afstandelijk tegen die andere, maar dat komt denk ikw el goed, geef het wat tijd.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:14

Off-Topic: Heet jouw paard Epona? Is dat een bruine merrie?
Verder denk ik ook dat een ander beestje als gezelschap zal helpen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:20

Als er al ander paarden bij staan kun je weinig doen. Hooguit extra vaak een knuffel gaan brengen en samen een wandeling maken. Verdriet moet toch slijten, en soms gaat dat maar langzaam.

jeff_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:23

Ja als het paard heel lang met een ander paard heeft gestaan zou ik er een bij nemen gewoon een mini shetlander ofzo Knipoog