Paard is onstuimig in omgang maar sloom met rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie2

Paard is onstuimig in omgang maar sloom met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 22:34

Als mijn paard op (vreemd) wedstrijdterrein is, in hij gevaarlijk aan het draaien en trappen tijdens het zadelen en beenbeschermers omdoen enzo. Hij sleurt me soms 10 meter mee over de parkeerplaats. Maar tegelijkertijd is hij dan meestal in de bak weer erg sloom; het lijkt wel of ik dan twee verschillende paarden heb. Hij heeft me vandaag getrapt tegen m'n arm terwijl ik z'n beenbeschermers aan het omdoen was, terwijl hij daarvoor in de proeven niet vooruit te branden was. Wie herkent dit en wie heeft er tips?

Anoniem

Re: Paard is onstuimig in omgang maar sloom met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 08:45

Klinkt heel erg als een paard dat amper opvoeding genoten heeft, zowel onder de man als naast de man. Aan jou de schone taak om dat op je tenemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:50

Grondwerk, grondwerk, grondwerk om het probleem op de grond op te lossen.
En anders gaan rijden, echt reacties vragen op het moment dat je die ring in gaat. Ook al levert je dat strafpunten op. Ik weet niet hoe hoog je rijdt, of je sporen draagt en een zweep bij je hebt....

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:48

oef, dat lijkt me lastig als ik jou was zou ik eerst de omgang aan pakken ge bwevoorbeeld is naar een onbekend trein haal hem uit de trailer en beloon hem als hij zich gedraagd haal er anders iemand bij die er veel verstand van heefd