Ik zal eerst ff wat vertelle:
Ik rijdt nu 2 shetlanders( zelf ingerede
) en dat gaat wel goed. Bij dezelfde eigenaar hebben ze ook nog 6 friezen lopen( 2 veulen, 2 van 2 Jaar en 1 van 4 en 1 van 10). Nu hebben ze mij ( en een ander meisje maar die mag alleen met mij mee, en niet alleen) gevraagt of ik die 2 2-jarige friezen wou longeren .. Dus ik zij dat ik dat wel leuk vond. Maar nu ben ik er vandaag achter gekomen dat die nog helemaal niks kunnen. Ze schrikken van heel erg veel ..( ook wel een beetje logisch want ze zijn erg jong ) . Ook konden ze amper aan een halstertouw meelopen.. Dus daar zijn we vandaag mee begonnen te oefenen .. Maar mijn vraag was hoe kan ik nou uiteindelijk een beetje longeren.. Toen ik namelijk wou gaan longeren ,, nadat ik heeeel lang met ze gelopen had aan t halstertouw.. Flipte die hengst een beetje uit.. Ook wel een beetje logisch want die weet niet wat die moet doenn.. Maare hebben jullie misschien wat tips voor me.. Uiteindelijk was het t doel om in te gaan rijden.. Maar als jullie in de buurt van Venlo wonen en al een beetje ervaring hebben ,, mogen jullie me wel helpen..Groetjes,
Folkertje ( 14 Jaar)
Ben inmiddels al wat ouder, en heb inmiddels al wat paarden ´versleten