Mag alleen aan de linkerkant lopen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mounia

Mag alleen aan de linkerkant lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:38

hey!
Mijn pony ( Spirou aka D-Torbloed ) kan het niet verdragen als ik langs zijn rechterkant loop. Ook aan de longe zal hij als hij de kans krijgt zich omdraaien en op de linkerhand gaan lopen. Ik was zelfs is een keertje gewoon met hem aan de hand op straat gaan wandelen en ik wou hem laten grazen en links was er gras dus ik ga rechts van hem staan omdat ik anders in een beek zou vliegen. en zelfs dan met gras erbij ( het is namelijk echt een vreetzak ) gaat hij aan de rechterkant lopen waar geen gras is! Is dit iets dat hij uit gewoonte doet of is dit eerder een plaats in rang ofzo ...
Xxx-Mounia

Wendy15

Re: Mag alleen aan de linkerkant lopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:39

Paarden zijn gewoontedieren. Zit er waarschijnlijk gewoon 'ingebakken' dat ie daar 'hoort' te lopen

Mounia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:40

Jah Maar toch het is lastig ... Maar ook aan de longe wilt hij niet aan de rechterkant lopen ... ik probeer hem zoveel mogelijk rechts te laten lopen .. maar het blijft ...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:44

Aan de longe goed 'opsluiten met je zweep. Zodra hij stopt of om wil draaien meteen voorwaarts drijven. Blijven opletten en in die zogenaamde driehoek opgesloten houden. Kan je niet iemand die wat handiger is met longeren vragen je eens te helpen?

Mounia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:46

Euhm ja maar weet je ik kan dat allemaal wel doen het probleem is dat hij vroeger denk ik nogal veel slaag heeft gekregen met een zweep allè denk ik .. Hij is allesinds héél bang van een zweep .. Hij reageerd op mijn stem weet je ..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:54

Dan ga je 'm heeeel rustig aan de zweep laten wennen. Eerst gewoon een klein spring of dressuur zweepje.. Rustig laten ruiken totdat dat goed is, dan proberen of je 'm zachtjes overal ermee kan aaien. En zo opbouwen tot die angst steeds minder wordt

Mounia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 15:59

zal ik is een keertje doen ... als ik hem al bij mij kan houden :p