Bijten !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SoniadorJarig

Bijten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 14:43

Ik heb mijn paard nu ongeveer een half jaar.
Toen ik ze kocht was ze poeslief,kwam ze vaak knuffelen.
Nu een paar maanden geleden is ze begonnen met raare streken uit te halen.
Wanneer ik in de stal kom zet ze een boos gezicht op en wilt me bijten.
Dit is ze meer en meer beginnen te doen.
Ook bij het borstelen bijt ze,wanneer ik haar wil opzadelen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen,het is niet leuk meer.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen ?

LMuntje

Re: Bijten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:45

Ik denk dat het een teken van pijn is ik weet het niet zeker zoveel verstand heb ik er niet van

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:46

Dat had ik bij mijn vorige pony ook.
Ik heb er 1 keer een flinke tik verkocht en daarna heeft ze het niet meer gedaan. Clown
Maar als het pijn is, moet je dat natuurlijk niet doen!
Misschien kan je de DA er even naar laten kijken?

Nadine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:00

misschien helpt een flinke tik inderdaad. anders zal je misschien de DA er bij moeten halen, kan zijn dat ze je iets duidelijk wil maken.
succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:15

Je hebt haar nog niet zo lang zeg je, en nu begint het echt winter te worden, dan voelen de meeste paarden zich al snel wat beter en frisser, ik denk dat ze je begint uit te testen, ik heb het al vaker gezien.
Ik sta zelf erg achter de methodes van het natural horsemanship, niet slaan, maar in de paardentaal laten weten dat het niet mag. Je kunt je paard het beste altijd uit je eigen ruimte houden, ze mag niet dichter bij je komen dan bv een halve meter, dat is jouw ruimte.. Pas als jij haar uitnodigt door bv te aaien dan mag ze dichterbij komen. Zo vertel je in de paardentaal dat jij de leider bent. Bedenk één woord voor als ze iets fout doet. "NEE" of "FOEI" ofzo, en stuur haar dan een paar passen achteruit.

SoniadorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:28

Bedankt Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:12

Zure gezichten bij het betreden van de box duidt op een probleem in de verhouding tussen jullie twee, dat zou je met behulp van grondwerk recht moeten zetten. Zure gezichten bij het opzadelen zouden op pijn kunnen wijzen, is je paard erg gegroeid, heeft hij meer spieren gekregen? Misschien past het zadel wel niet, of is het inmiddels te klein geworden omdat hij sinds dat je hem hebt meer bespiering heeft gekregen.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 16:44

tjha dit is en blijft lastig mischien kent jou paard je nu,en heefd ze het wel een beetje gehad met jou en andere mensen daar op stal.
dit zie ik wel vaker maar je moet er meteen wat aan doen anders draait ze mischien wel wat te door