NeverForgetS schreef:Nee, nog niet mee beginnen, Doe het op zijn vroegst als hij 2,5 is. Maar dan nog alleen beginnen met de basisdingen, zoals echt meelopen, heeel soms longeren, zonder iets. En als hij 3 is pas verder gaan. Laat hem eerst lekker veulen zijn.
is geen persoonlijk aanval hoor...maar ik snap echt niet waarom het wel ok zou zijn om heel heel af en toe eens te longeren en niet om eens een dekje (+ singeltje) om te doen?
Tuurlijk is het niet van; aansingelen en lopen maar (neem ik aan)..maar wederom; het lijkt me belastender om te vragen of je ukkie braaf in een cirkel om je heen gaat lopen dan eens iets op te leggen...
Ik doe het 'vaak' ff een paar sec..zo af en toe eens ff een dekentje op..en weer af. Klaar haha. ze heeft dan niet eens door dat er iets gebeurt (al gebruik ik geen singeltje dan).
Waar Cassidy wel echt gelijk in heeft is dat het 'beter' en vooral leuker is om op een manier met je uk bezig te zijn waar je ook nog iets aan hebt...
Behalve er eens een dekje op gooien heb je meer aan samen een stukje lopen en steeds 'ho' vragen..en natuurlijk overdreven prijzen haha...! stap, stap stap..ho. al is het maar in de wei enzo
Zo leren ze spelenderwijs dingen waar JIJ ook iets aan hebt....dat moet wel goed zitten voor je er andere dingen van wil gaan vragen...
Zorg ervoor dat je leid-oefeningetjes doet.ik ga bijvoorbeeld wel een beetje slalommen om van die mini piloonetjes...echt 2 x (heen en terug bijvoorbeeld) en dan zorgen dat ze je een beetje fatsoenlijk volgt...dat ze dus leert om op jou te letten..
Mijne vind dat heel grappig en ik heb er duidelijk profijt van!
En laat haar daarbij dus wel ff spelen met die pionnen etc..
Snap je wat ik bedoel? spelletjes die leuk zijn voor beiden, maar die wel goed zijn voor de verhouding tussen jullie!
misschien heb je er iets aan