poepen op poetsplaats

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

poepen op poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:41

Misschien herkent iemand dit vreemde probleem...

Zo gauw ik mijn paard op de poetsplaats zet, gaat ze binnen 10 minuten voor de eerste keer poepen, laat ik ze langer staan moet ze meestal vaker.

Het maakt niet uit wie haar uit de stal haalt, of ik nu ga rijden, ze in de wei mag of we alleen haar stal opstrooien.

M.i zijn het geen zenuwen, want als ik op wedsdtrijd moet dan merk ik duidelijk aan haar dat ze op de poetsplaats al zenuwachtig is, ze loopt steeds op en neer etc.

Normaal gesproken staat ze redelijk stil..

Meestal als ik op stal aankom dan moet ze plassen en poepen, ze weet dus dat ze mee mag/moet...
Ze doet dit nu sinds een jaar. Daarvoor heeft ze het nooit gedaan.

Herkent iemand dit? Of weet iemand hoe dit kan komen?

Anoniem

Re: poepen op poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:44

mischien is het een reactie op jou gedrag, ook omdat je zegt dat ze met wedstrijddagen het meer doet..

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:58

Shanna schreef:
mischien is het een reactie op jou gedrag, ook omdat je zegt dat ze met wedstrijddagen het meer doet..

Ze doet het bij iedereen die haar uit de stal haalt. En of je nu met haar bezig bent op de poetsplaats, of je loopt bij haar weg, het maakt in haar gedrag niet uit.

Tevens lijkt het tijdens wedstrijden meer op stress, zowel de manier hoe ze doet/reageert alsmede de mini ontlasting die ook dunner is

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:45

Bij mijn vp is het altijd als ik eventjes met haar heb gelopen gaat ze ook poepen volgens mij heeft dat iets te maken met haar darmen ofzo?

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:55

mijn friesje poept ook altijd als k um uit de wei haal, maar dat is omdat ie het leuk vind te gaan rijden/ de wei uit te mogen
gwoon een beetje spanning wat we gaan doen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:13

Bij ons op stal staat ook zo'n paard. Als die mee mag op wedstrijd of gewoon rijden of maakt niet uit wat, ze poept de hele gang of poetsplaats onder. En niet 1 keer, nee, wel 3, 4 keer. Ze weet gewoon dat er wat gaat gebeuren en vanwege de spanning moet ze poepen. Niets aan te doen. Alleen opruimen dus. Ook een manegepaard staat er die dat doet. Zodra die gepoetst wordt laat hij ook van alles vallen. Heb je dat zelf niet, dat als er iets spannends gaat gebeuren, dat je vaker naar de wc moet? Heb ik namelijk zelf ook wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:47

Die van mij doen het allebei op de poetsplaats, en meestal na het rijden, als ze lekker ontspannen zijn. Ze mesten niet tijdens het rijden. Ik ben er allang blij mee, de darmen zijn door het rijden lekker geactiveerd, en er ligt weer een drol minder in die stal. En ik zie het poepen op de spuitplaats toch echt niet als stresservaring. Het zijn overigens mooie stevige drollen, en geen diarrhee...dat kan namelijk wel op stress duiden.

natuur5D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:17

ik denk dat het een gewoonte is. mijn paardje moet altijd poepen op het moment dat ik de bak in ga. en plassen als ik klaar ben met rijden. maar dat is alleen als ik in de binnenbak rijd. in de buitenbak doet hij dit niet.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:22

Cassidy schreef:
Die van mij doen het allebei op de poetsplaats, en meestal na het rijden, als ze lekker ontspannen zijn. Ze mesten niet tijdens het rijden. Ik ben er allang blij mee, de darmen zijn door het rijden lekker geactiveerd, en er ligt weer een drol minder in die stal. En ik zie het poepen op de spuitplaats toch echt niet als stresservaring. Het zijn overigens mooie stevige drollen, en geen diarrhee...dat kan namelijk wel op stress duiden.

inderdaad ik zie het ook niet als stress, ze is niet echt stresserig en ze doet het dus ook als ze maar even uit de stal moet om op te strooien, geen reden om zenuwen te hebben lijkt me --> degene die meestal opstrooit rijdt zelf niet.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:03

Een paard bij ons op de stalling deed dat ook bij de ex-verzorger. Het komt denk ik vooral door het gedrag van de persoon en de reactie van het paard daarop(volgens mij was het paard gewoon zenuwachtig als hij wist dat hij moest rijden). Dat paard heeft nu een andere verzorger en daarbij doet hij het niet.