Erg trappen en dreigen naar andere paarden, help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alayda

Erg trappen en dreigen naar andere paarden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:46

Mijn pony staat een aantal weken op een nieuwe stal.
Ze is hier ontzettend neidig naar anderen paarden. Wanneer een ander paard voor haar stal staat om opgezadeld te worden mept ze tegen de muren van woede. Zo is haar drinkbak bijvoorbeeld al gesneuveld. Wanneer ik haar borstel en een ander paard kijkt maar haar kant op draait ze om en begint te dreigen. In de binnenbak is ze lelijk tegen elk paard.
Wat moet ik doen???
Op de andere stal had ze dit ookwel maar in mindere mate.
Ik vind het erg vervelend en mijn pony voelt zich duidelijk bedreigt...
Wie kent dit en heeft een mogelijke oplossing??

paix

Re: Erg trappen en dreigen naar andere paarden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:00

hey,

ik ken het van een ander paardje.. ik snap wat je probleem is heel erg vervelend.. maar wat ik zou proberen is toch streng tegen haar te zijn. duidelijk laten merken dat het niet mag ookal is dit heel moeilijk. er zullen zo vast wel andere bokters die wel wat meer tips kunnen geven! veel sterkte er mee!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:06

poeh ik dacht dat mijn merrie erg was... hoe gaat het als je er zelf niet bij bent? mijn merrie doet dat namelijk ook, hetzij in veel mindere mate. maar zij doet het alleen als ik er ben, omdat ze alle aandacht voor zich alleen wil. het advies wat ik je zou willen geven is: lekker het land op met de paarden die ze het vaakst tegenkomt, paarden willen elkaar altijd graag 'leren kennen', dus dat zou ook de oorzaak van het gedrag kunnen zijn.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:08

nou ze is wel duidelijk in ieder geval, geef haar ook de tijd om te wennen. Kan ze niet in een andere stal waar het rustiger is of naast een paard wat zich er weinig van aantrekt ?

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:08

ze kent de andere paarden dus nog niet, en omdat ze misschien bang vor ze is, gaat ie zich verdedigen.
bij die andere stal kende ie de andere paarden al langer
staat ze duzz misschien laag in de rangorde