Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Hij is niet hoofdschuw, maar accepteerd gewoon niet dat je tussen zijn oren zit. Daar kun en moet je aan werken.
.
.
. Pas toen de pony rustig stond, werd er met de "hand" over de hele piemel "gekroeld" (ik weet, dat staat er hier een beetje raar
, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel
).
. 
merrieveulen schreef:@ sterre, ik zou graag willen weten hoe iemand erin slaagt zijn hand op het hoofd te houden als dat dier als een dolle tekeer gaat van angst. als hij steigert is je hand al weg van die plek, maar ook schudden van het hoofd hou je niet bij in je beweging.
Sterre schreef:...een "verlengde hand"... Dit was gewoon een oude, uitgestopte handschoen aan een stok....
....Dit kun je dus ook prima doen met het plekje tussen z´n oren.
Zorg dat je je veulen aan een lang touw hebt, dat mocht hij steigeren, je buiten zijn bereik kan blijven. Je hebt dan natuurlijk wel een stok nodig die lang genoeg is, zodat je de "hand" op z´n hoofd kunt laten liggen!
Stop pas met de oefening, als hij rustig staat en je met de "hand" tussen z´n oren kan kroelen!!

Cassidy schreef:IK denk eerder dat het aan het feit ligt dat het een hengstveulen is dan aan de afstamming. Als hengsten onderling knokken zijn oren een gevoelig uitsteeksel, en een paard dat zichzelf serieus aan de oren bezeerd kan de richting van een geluid niet meer bepalen, weet dus in de natuur niet waar hij heen moet vluchten (dus bij het geluid vandaan).
Maar welke hengsten zorgen in jouw ogen voor dit gedrag?
Dat lijkt me logisch, als hij zo reageert dat hij het niet fijn vind..