de weg naar perfect gedrag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gilles

de weg naar perfect gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:02

margot123

Re: de weg naar perfect gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:09

prachtig, werd er zelfs een beetje sentimenteel van Knipoog
dit hoort volgens mij wel bij links

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:14

waaaw!!*mond valt wijd open* hoe doen ze het toch! wil ik ook wel kunnen hoor...maar hoe moet je daar aan beginnen Knipoog 'k heb wel sterke band ermee maarja ... Knipoog

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:14

ow sorry had het laatste nog niet gezien;-) dit ga ik proberen!!! Haha! zal nooit lukken Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:19

klinkt allemaal wel supermooi, maar zoals die man zegt; een onervaren iemand moet hier niet mee beginnen. En dan vraag ik mezelf af, waarom is bijna niemand hier ooit eerder mee begonnen?
Het is geweldig om te zien hoe die paarden alleen met een touwtje om hun nek al die dingen doen. Kan je dit ook ergens in Nl leren?? Haha!??

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:19

Huilen zo erg als je die beelden ziet van de 2de link Verdrietig zo'n erg leven dat zij moeten lijden met bit Huilen pfff ik ga da oowk beginne doewn....Probere!

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:21

iedereen kan het, je begint met al je hulp middelen weg leggen
ga naar je paard zonder doel, ga bij hem zitten en wacht totdat het paard naar je toe komt
ga met hem spelen, neem een bal mee of ga samen rond rennen, wees blij met kleine vorderingen, begin dus ook met kleine stapjes
1 stapje achteruit als jij een stap achteruit doet, laat hem kijken naar waarnaar jij wijst, ga spelen
sta open voor uitnodigingen van je paard

kijk op www.hauteecole.ru ik heb een motivatie mail gestuurd en ben nu lid van het forum. Mijn paard staat op rust totdat ik alle beginselen weet. Dan pas ga ik het met haar proberen. (begin januarie) het rijden zal wel een tijd duren, maar het resultaat zal zo veel beter zijn

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 19:23

je leert het jezelf, haute ecole is gratis ( in tegen stelling tot parelli) iedereen die haute ecole volgt wil elkaar helpen.

Het verschil met NH (parelli) is dat het paard alles zelf doet en bedenkt, hij krijgt zijn eigen ideeen in positieve zin. Bij parelli maak je er een super gehoorzaam passief dier van, dat geen eigen ideeen meer heeft. (verschilt natuurlijk hoe je het uitvoert)

En bij nevzorov haute ecole ga je nooit meer met bit rijden. (bij parelli wel in hogere levels)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:32

Klinkt echt heel erg interressant zeg! Ik wist niet dat deze mogelijkheid er ook is. Maar is het wel reeel haalbaar om er zelf mee te beginnen als je er niemand bij hebt die je kan trainen?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:35

Ik heb overigens 1,5 maand terug een veulen gekocht waar ik nu al een hele goede band mee heb en zit dus te bedenken hoe ik hem wil beleren. Deze methode spreekt mee erg aan,ik denk dat ik mij ook ga opgeven voor dat forum.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:35

Noah2006 schreef:
Klinkt echt heel erg interressant zeg! Ik wist niet dat deze mogelijkheid er ook is. Maar is het wel reeel haalbaar om er zelf mee te beginnen als je er niemand bij hebt die je kan trainen?

dit dacht ik dus ook en ik denk van niet.
ik zit met mijn haflinger nog in de uittest-fase, je moet het doen als je echt al een goede band hebt met je paard.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:38

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:41

Wow, gewoon prachtig.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:41

Gilles schreef:
Hoi,

Hier het geheim naar een paard dat zich volmaakt gedraagt.
De sleutel ligt bij jezelf.
http://www.youtube.com/watch?v=eHaEzGz0HeE&NR

Er zijn een aantal manieren om je paard goede eigenschappen aan te leren. Ze beginnen allemaal met de juiste verhoudingen. Geen bit, zweep voor straf, sporen, etc etc.

http://www.youtube.com/watch?v=LRp3ng2fRw0&mode=related&search=

sarah

Grappig, zonder zweep, op de meeste plaatjes hebben ze een stok in de handen, en hoe dnek je dat dit alles de dieren is geleerd???

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:45

margot; uittest fase? maar heb je geen risico dat als je bv dingen verkeerd aanleerd dat je het er niet mee uitkrijgt? En hoelang duurt het ongv voor je echt kan rijden?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:50

Sorry, maar ik kan nu niet echt zeggen dat het enthousiasme en plezier van deze paarden afstraalt. Soms kijken ze zuurder als menig klassiek afgericht paard. Verder denk ik dat je ook niet altijd wilt weten hoe hen dit gedrag word aangeleerd. Ik ben het wél eens met dat veel ruiters in het algemeen zich beter zouden moeten verdiepen in het wezen van het paard en dat er te snel gegrepen wordt naar diverse hulpteugels ed.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:51

nee dat bedoel ik, vind het ook raar dat iedereen meteen aan neemt dat dit veel beter is.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:00

Echt super gaaf om te zien. Ik rijd af en toe zonder zadel en met touwhalster en het lijkt me zo gaaf om dit soort dingen te leren.
Een stal genootje van mij rijdt wel op die manier (niet altijd) alleen met een touwtje om zijn hals. Gisteren naam ze zelfs een hindernis met gemak. Het is volgens mij ook een kwestie van vertouwen en gewoon supergoede maatjes zijn met je paard. En consequent zijn...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:02

Foto's van Nevzorov zijn altijd super om te zien!!!
Ik denk alleen dat je topic bij links hoort of iig niet in twee verschillende fora Lachen

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:13

Noah2006 schreef:
margot; uittest fase? maar heb je geen risico dat als je bv dingen verkeerd aanleerd dat je het er niet mee uitkrijgt? En hoelang duurt het ongv voor je echt kan rijden?

Ik heb mijn haflinger nu een paar weken en hij is op dit moment erg dominant en is aan het uitproberen wat hij bij mij kan 'flikken'
ik heb verder niet veel verstand van deze manier van rijden, maar mij lijkt het logisch dat voor dat je begint een goede band hebt en ik denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer dat is.

*edit*
typfoutjes en niet lopende zinnen Bloos

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:25

Ik zag de foto's, mooie haflinger hoor! Ik heb mijn veulen ook nog niet zolang. Nou ik heb een mail gestuurd, nog even afwachten of ik wat terug krijg Haha!.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:29

dat tweede filmpje, die eerste twee minuten, echt ziek gewoon Scheve mond dat mensen zo met hun paard omgaan zeg

wat Alexander Nevzorov allemaal kan met zijn paarden zal ik (waarschijlijk) nooit van mn leven kunnen met mijn paard maar ik ga toch proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen Vork

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:35

nou dat laatste zag er ook niet allemaal mooi uit hoor, ben benieuwd hoe die paarden getraind zijn, zij staan er ook met een dikke stok bij. maar de foto is net op een ander moment genomen

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:44

Errug mooi! Vind het tweede filmpje echt heel goed, ontzettend wreed al die momentopnames, helemaal als je bedenkt dat dit gewoon alle dagen gebeurt...

Ik vind het echt heel erg moi om te zien die band tussen de man en het paard..!
Maaaar ik denk dat dit wel met een geselecteerd aantal paarden kan, ik geloof niet dat dit met ieder paard kan. Intelligentie moet hij wle hebben.

@Tsjitsee: Dat is ook wel lastig met een paard dat in het verleden als draver heeft gefungeerd LachenJe moet ze direct al zo 'opvoeden' voordat je zo'n paard krijgt.
Laatst bijgewerkt door sammie_44 op 16-12-06 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:47

Oreo schreef:
Sorry, maar ik kan nu niet echt zeggen dat het enthousiasme en plezier van deze paarden afstraalt. Soms kijken ze zuurder als menig klassiek afgericht paard. Verder denk ik dat je ook niet altijd wilt weten hoe hen dit gedrag word aangeleerd. Ik ben het wél eens met dat veel ruiters in het algemeen zich beter zouden moeten verdiepen in het wezen van het paard en dat er te snel gegrepen wordt naar diverse hulpteugels ed.

Als je foto's als bijvoorbeeld die van capriool vergelijkt met die van de normale dressuurfoto's, dan ben je gewoon appels met peren aan het vergelijken. Ooit een paard gezien die tijdens een zware moeilijke oefening vrolijk kijkt? Zoiets vergt inspanning. Maar leg je zijn dressuurfoto's naast die van een normale ruiter, zie je wel degelijk verschil. Het grootste verschil is wel de mond, verder de complete uitstraling. Rust vs. dwang/stress