Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

joyce83 schreef:Ik heb gelezen dat je ook wel met een touw een tik tegen de onderkant van de buik kan geven. Dit omdat een paard uit nature eigenlijk de benen en de buik beschermt tegen aanvallen? Ik heb er trouwens geen ervaring mee. Je hoeft natuurlijk niet al te hard te slaan.
!
erleyne schreef:Als je een hoef voor je hoofd wil, kan je dat inderdaad proberen![]()
Lijkt mij nogal link!
joyce83 schreef:Ik neem aan dat hier toch al naar gekeken is. Doet ie het ook als je ergens anders naartoe loopt? Kijk eens of er een wondje zit achter de oren of dat er iets pijn doet als ie het halster om heeft. En daarbij als een paard echt ergens een spelletje van gaat maken vind ik het wel terecht als ie een keer op zijn/haar plek wordt gezet (dit hoeft niet altijd met geweld). Maar altijd proberen erachter te komen waarom dit gebeurd.

Cinnepin schreef:ik zou eerst na laten kijken of het geen medische klachten zijn. blijkt dat niet het geval te zijn zou ik hem even laten merken dat hij niet de baas is maar ik. mijn shetje sprong vroeger ook op me rug, maar die heb ik het toch ff afgeleerd