zonder enige aanleiding raakt soms zomaar in paniek.
ze is soms niet te vangen.
ze heeft periodes dat ze gewoon doet, dan heeft niemand problemen met haar en kan je alles met haar kan doen > rijden, longeren ect.
maar ook periodes dat ze niet met mensen in aanraking wilt komen, laat staan dat ze er op kunnen rijden.
Een kleine aanraking kan dan leiden tot grote paniek.
Hierdoor kunnen heel gevaarlijke situaties ontstaan.
Als ze in paniek is weet ze zelf niet meer wat ze doet.
Tijdens die angstaanvallen doet ze niemand kwaad.
Voor andere mensen lijkt het dan net of ze mishandeld wordt, zo heftig is haar reactie dan.
Ik verzorg haar zelf dus ik weet dat er niets verkeerds met haar gebeurd.
Toch wil ik wel wat met haar kunnen doen en soms gaat het zo goed dat ik haar *vreemde* gedrag vergeet.
Helaas ben ik erachter gekomen dat die aanvallen altijd terug komen.
Uiteraard zonder enige aanleiding en daar wordt ik dan heel verdietig van.
Gister was het ook erg heftig en nu weet ik het even niet meer.
Ook verzorgsters hebben het nooit lang met haar uitgehouden.
Ik heb nu een onwijs leuke meid voor haar, maar ik weet eigenlijk al dat deze ook maar tijdelijk is omdat ze heel teleurstellend is in situaties dat je juist vooruitgang hoort te zien.
In de omgang met mijn andere pony is er niets aan het handje.
Ik weet haar hele verleden en daaruit kan ik niet afleiden dat ze mishandeld is geweest, wel is ze naar de slacht gebracht wegens dit gedrag.
Die meneer heeft haar doorverkocht aan mij.
Toen wist ik dat nog niet maar daar ben ik dus achter gekomen door te bellen en rond te vragen omdat ik haar verleden wilde weten gezien haar gedrag.
Ze heeft voor zover ik weet dit gedrag altijd al gehad.
Nu is mijn vraag aan jullie wat vinden jullie ervan? hebben jullie ervaringen die jullie wilen delen? hebben jullie tips, vragen?
Ik hoop dat ik van jullie iets wijser kan worden
Het is een mooie gezonde pony en ze is nooit agressief, ik vind dat ze een functie hoort te krijgen in dit leven maar ik weet niet welke.
Fokken doe ik niet gezien het risico dat nakomelingen haar gedrag kunnen erfen wat tot vervelende situaties kan leiden voor de nakomeling zelf.