Schooier

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:24

Hier mijn probleempje.
Mijn pony is nu bijna 2,5 jaar oud en een verscrikkelijke schooier! In het begin kreeg hij natuurlijk lekkers uit de hand (niet alleen van mij), maar ben er al een tijd mee gestopt omdat hij zo vreselijk begon te schooien. Ik heb ook tegen de mensen op stal gezegd dat ze hem niets meer uit de hand mogen geven. Hij blijft bezig! Zodra hij je hand ziet word hij vervelend en gaat zijn lenige lipje aan het werk. Als hij dus bij je handen kan begint hij eraan te friemelen en op den duur probeert hij er dus ook echt in te happen. Bijten doet hij verder niet, weet verdomd goed dat hij dat niet mag. Ook zodra ik met mijn hand naar mijn zakken ga (ik heb hem vrijwel nooit snoep vanuit mijn zak gegeven) staat hij al te schooien. Er lopen natuurlijk meer mensen rond op de pensionstal waar ik sta dus misschien heeft hij dit bij hun vandaan.
Maar nu is mijn vraag, wat kan ik hier nu aan doen om het toch te verhelpen? Het is erg vervelend, want zodra ik hem een aai wil geven over z'n hoofdje of iets dergelijks, strekt hij zijn lip uit om te kijken of er iets in je hand zit.

Mvg. Sarah.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:29

Is 2,5 niet wat jong om al op stal te zijn?

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:31

Hij staat elke dag buiten maar 's nachts moet hij binnen.

NF_Daphne

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:53

Oreo ze heeft het toch niet over haar paard dat die met 2,5 jarige leeftijd op stal staat,maar ze vraagt hoe ze dat nou kan afleren.. Knipoog

ik weet niet wat je precies kan doen,gewoon concequent zijn,en helemaal niks geven,alleen als hij wat goed hebt gedaan..dan weet hij na een tijd al dat hij wat hij ook doet toch geen snoepje krijgt.. Lachen ik weet niet of je er wat aan hebt,en heb je het al geprobeert..maar ik dacht miss. heb je er wat aan Knipoog

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:57

Consequent ben ik wel dat is het probleem niet. Ik geef hem dus ook niets als hij het goed gedaan heeft, ik beloon met mijn stem of een klopje op zijn hals. Toch bedankt voor je reactie Lachen
edit: Hij krijgt nu dus alleen nog maar eten of lekkere tussendoortjes in zijn voerbak in stal.

NF_Daphne

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:04

okee Knipoog naja ik weet het dan ook niet! Lachen miss. weten anderen het wel?

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 01:16

Ik hoop het!

ellepel

Berichten: 47559
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:39

als hij nog steeds staat te schooien dan denk ik dat hij misschien toch nog wat uit de hand krijgt van anderen Knipoog
gewoon absoluut mee stoppen en anderen moeten dat ook doen,schooit hij dan duw je zijn neus weg met het woord nee erbij,na een tijdje moet hij er dan wel mee ophouden.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:43

de veulens bij ons (ong 7 maanden) staan ook gewoon op stal hoor Knipoog 2.5 jarige hengst ook Knipoog en jaarling merrie Knipoog niks mis mee Knipoog..

gewoon bordje aan de stal niet voeren oid.. en zelf ook niet meer doen.. Knipoog

melaniepk

Berichten: 2234
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 09:53

en als je toch wat wil geven doe het dan vanaf de grond Lachen dus je legt het lekkers gewoon op de grond voor hem (of in zn voerbak)... en vraag de anderen als ze toch stiekem blijven voeren dit gewoon ook te doen....

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:34

Ik geef hem zelf niets meer uit de hand, negeer zijn gedrag als hij uitstrekt om te schooien en zeg ook duidelijk nee! als hij aan mijn handen zit.
Bij ons op stal komen niet al te veel mensen, man en vrouw waar de stal van is (hebben 2 paarden), voor die 2 paarden hun 2 verzorgsters die ik al duidelijk heb verteld dat ze hem niets mogen geven, en nog een meisje met haar zusje voor hun pony. Hun heb ik nog niet gesproken, maar door wat verleden komen zij niet bij mijn pony in de buurt. Het blijft vreemd... Toch allemaal bedankt voor het meedenken.

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 12:35

khOuuvnnjOuu schreef:

gewoon bordje aan de stal niet voeren oid.. en zelf ook niet meer doen.. Knipoog


Hij staat in een aparte stal waar niemand iets te zoeken heeft, dus lijkt me sterk dat ze naar die stal gaan om hem iets te geven Knipoog Dus zou zo'n bordje weinig nut hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:55

Vraagje: is je paard nog hengst? Dat het schooien overgaat in bijten betekend dat je paard nog erg bezig is met zijn mond. Geef de mond veel aandacht, masseer de lippen krachtig maar liefdevol, en zorg er voor de rest voor dat hij niet bij je kan komen om te friemelen.

Over het niet meer uit de hand voeren: ook al hebben ze dat geleerd, zullen ze het niet meer vergeten, ook al wordt het niet meer gedaan.

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Schooier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 21:27

Nee heb hem al laten castreren. Maar hij weet dat hij niet mag bijten en doet het verder niet, hapt niet wat dan ook, alleen als hij iets te knabbelen wilt hapt hij soms in mijn handen. Als ik mijn handen in een vuist heb gemaakt, friemelt hij net zolang met zijn lip tot mijn hand open is en dan hapt hij.