Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vjestagirl schreef:Terug zette. Zij een voet naar voren, dan pak jij haar halster en zet haar weer een stap terug. Hetzelfde geld voor alle kanten op.
En wat je kunt doen is clickertraining doen, met het commando 'sta' maar dat duurt wat langer....
Lusitana schreef:Het beste is het gewoon te negeren. Wat ze probeert is te voorkomen dat je doet wat je doet. Dus het beste is om te laten merken dat ze op haar kop kan gaan staan, maar wat er gebeuren moet, gebeurt. Zonder boos te worden, maar wel gewoon volhouden. Dus , als je poetst, niet de borstel eraf halen als ze beweegt, gewoon meebewegen en blijven borstelen, zonder verder wat te zeggen. Inderdaad is het heel belangrijk om positief gedrag te belonen, dus als ze stilstaat meteen "oh wat is ze braaf" en zo . Dan leert ze vanzelf dat lopen en draaien geen zin heeft want het levert niks op.
Maar, je moet ook even kijken naar wat er achter zit. Wil ze eigenlijk niet bereden worden omdat ze het om een of andere reden misschien niet zo fijn vindt? wil ze niet geborsteld omdat je te ruw of te zacht borsteld? Wil ze niet opgezadeld omdat het zadel op haar rug ploft of gewoon niet lekker zit? Dat soort dingen moet je wel even nachecken.
Robin__ schreef:Lusitana schreef:Het beste is het gewoon te negeren. Wat ze probeert is te voorkomen dat je doet wat je doet. Dus het beste is om te laten merken dat ze op haar kop kan gaan staan, maar wat er gebeuren moet, gebeurt. Zonder boos te worden, maar wel gewoon volhouden. Dus , als je poetst, niet de borstel eraf halen als ze beweegt, gewoon meebewegen en blijven borstelen, zonder verder wat te zeggen. Inderdaad is het heel belangrijk om positief gedrag te belonen, dus als ze stilstaat meteen "oh wat is ze braaf" en zo . Dan leert ze vanzelf dat lopen en draaien geen zin heeft want het levert niks op.
Maar, je moet ook even kijken naar wat er achter zit. Wil ze eigenlijk niet bereden worden omdat ze het om een of andere reden misschien niet zo fijn vindt? wil ze niet geborsteld omdat je te ruw of te zacht borsteld? Wil ze niet opgezadeld omdat het zadel op haar rug ploft of gewoon niet lekker zit? Dat soort dingen moet je wel even nachecken.
Ik kan er misschien wel een rede bij bedenken, het kan ook een beetje uitproberen zijn want bijde Eigenaresse (die haar heeft ingereden) doet ze dit niet... Daar weet ze gewoon wat ze wel en wat ze niet mag...
Kan het dan ook zijn? dat ze mij gewoon aan het testen is van wat mag ik bij haar en wat niet?

Vjestagirl schreef:Ik blijf gaan voor terug zetten. Stap naar achteren, dan halster pakken, stap vooruit zetten en direct los. Als ze onmiddelijk daarna weer een stap naar achteren doet, dan pak je haar weer vast en weer n stap naar voren. Ze geeft echt wel een keer op...