Paard schurken bij mens

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 00:23

Ik kriebel mijn paard wel is bij de schroft, en dan begint ze eerst lekker met haar lip te friemelen, en daarna begint ze me te schruken op mijn arm en dan op me schouder.
Is dit een goed teken? En wat betekend het dan?

Dorien05
Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:25

Doet die van mij ook:p

Vjestagirl

Berichten: 26689
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:40

Volgends mij is dat gewoon terugkriebelen... Ik vind het iig altijd gewoon goed...

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:58

Als paarden onderling elkaar schurken is dat een goed teken, 1 lekker plakje en 2 vertrouwen. Pas wel op want ze kunnen net even te hard gaan doen omdat het bij paarden ook hard er aan toe gaat

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:55

Ik sta niet terug dat ze terugkriebelen, ze kunnen een beetje hardhandig uit de hoek komen.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:59

Ik vind het ook niet goed,om dezelfde reden.

Die van mij heeft ook zo'n leuk geintje met de borstsluitingen van de deken dicht doen.
Gaat ze altijd met haar hoofd op mijn schouder hangen,wat verrekte zeer doet op dat botje. Clown

Kimb72

Berichten: 62
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:17

inderdaad kijk uit, want bij paarden onderling gaat t er ook hard aan toe soms...

Ik sta t wel toe als t voorzichtig gaat en vooral niet te lang, want dan gaat t harder...

Kelly0708

Berichten: 541
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:09

het is wel een goed teken.ze wil het alleen maar terug doen.
mijn paard begint bij mijn arm,en gaat daarna over op mijn kop.maar ik laat het mar ff toe,want ze doet het soms erg hard.maar bedoelt het natuurlijk goed.

_steef_

Berichten: 206
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Dan weer hier, dan weer daar...

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:12

Net als dat veel mensen toestaan zachtjes in de winterjas te knabbelen.

Totdat het zomer is, en de winterjas vervangen is door een t-shirt met een lekker velletje erbij!!

Anoniem

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:20

Mijn pony mag lekker een boom zoeken om terug te schurken.
Alleen als hij erge jeuk heeft èn hij heeft niets om tegen te schuren mag hij heel even tegen mij schuren, en dan nog enkel tegen mijn been omdat ik (zelfs 's zomers) altijd een lange broek aan heb als ik met hem bezig ben.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:22

ik vind het echt lief als een paard terug kriebelt, dat is gewoon sociaal omgaan met.
veulens zijn er zo grappig in, die bijten keihard terug omdat ze dat doen omdat paarden een dikke huid hebben Lachen
ze kunnen het ook niet laten, kriebelen is gelijk dat neusje in een punt haha zo lief Lachen

ps ik laat alleen op mn hand terug kriebelen, dan heb je er controle over, op kleren ofzo doe ik echt niet.

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:01

Als ik een paard bewust op zijn schoft ga kriebelen, vind ik ook dat hij dat terug mag doen bij mij. Anders knuffel/kriebel ik wel op een ander plekje. Wij hebben een paar paarden op stal die dat heel lief doen. Gewoon met hun lip over je haar kriebelen, niet hardhandig. Onze jaarling-hengst kriebelt ook terug, alleen doet hij het wel hard, maar hij weet nog niet beter. Maar hij is wel superschattig en voor een hengst een supergrote-knuffel!.

_Noah

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:37

Paarden doen dat ook bij elkaar, dat is een manier van sociaal contact met elkaar; allogrooming. Als hij dat dus bij jou terug doet betekend dat dat hij je iig heel aardig vindt Knipoog.

tamary

Berichten: 29324
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:40

Cassidy schreef:
Ik sta niet terug dat ze terugkriebelen, ze kunnen een beetje hardhandig uit de hoek komen.


Zachter kriebelen. Paard kriebelt net zo hard terug als jij aangeeft.

Vitphant

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-12-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:00

Is een goed teken, dat doen paarden ook altijd bij elkaar, tis een teken van vriendschap..

Kelly0708

Berichten: 541
Geregistreerd: 30-05-05

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:47

ja precies.en ik vind zijn hoofd schuren en mij terug kriebelen als ik haar kriebel 2 hele verschillende dingen.hoofd schuren mag ze niet.(tenzij ik haar op haar hoofd wrijf).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:53

tis wel een teken van vriendschap, maar ze mogen het zeker niet. ik sta boven het paard in rangorde en dus geef IK wel aan wat ze mag en wanneer. en tegen mij aan schuren? NO WAY! mijn bijrijdpaardje wil altijd schuren na het rijden, dat doet ze maar lekker tegen de muur ofzo, want als het te hard gaat, lig je zo op de grond, en dat geeft het paard macht... das niet de bedoeling. die van mij doet dat ook met die deken, zo op je schouder hangen, dan krijgt ze een tik tegen haar neus, ze moet haar plaats kennen, want anders krijg ik er op den duur echt problemen mee, kan ik beter in het begin streng zijn, dan hoef ik later niet meer boos te worden Lachen

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:30

Schurken na het rijden mag van mij ook niet. Zeker niet met het hoofdstel in. Dat doet ze later maar in de stal.
Zoals Kelly0708 al zei; schurken of kriebelen zijn 2 verschillende dingen.
Als ik een paard kriebel, mag die dat ook terug doen. DAt is gewoon erg lief.
Maar schuren of schurken of over je heen hangen met deken om doen, nee.

c_alsemgeest

Berichten: 20868
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:26

Warina kriebelt ook terug, gelukkig altijd heel zachtjes Tong uitsteken

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:15

idd sheela, zijn twee verschillende dingen, maar ik ga haar eigenlijk bewust niet op haar schoft kriebelen omdat in de kudde meestal paarden met ongeveer dezelfde rangorde elkaar kriebelen en ik wil daar per se boven staan (jaah, de arrogantie hè Tong uitsteken) kriebelen doet ze maar met haar weidemaatje...
als paarden kriebelen bij paarden die hoger in rangorde staan, mag dat zelden, ik probeer dus consequent te zijn en het niet toe te staan...

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Paard schurken bij mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:18

die van mij doet het ook
en ik laat het altijd wel toe want ze begint met kriebelen aan de muur en ook bijten aan de muur Tong uitsteken en daarna gaat de naar me schouder en heup flink met der neus heen en weer (die maakt ze helemaal lang) bij mij gebruikt ze geen tanden bij de muur wel Tong uitsteken