Band

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flower54
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-12-06

Band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 12:36

Hoe is je band met je paard (hoe uit zich dat).
En hoelang duurde het voordat die band er was?

flower54
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-12-06

Re: Band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 13:02

niemand?

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Band

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:57

Rustig, we zitten niet allemaal de hele dag op bokt! Ik zie dat je nog niet veel hebt gepost. Het na een halfuur al vragen om reacties door een 'niemand?' word als vrij irritant beschouwd. Als er na 2 dagen nog geen reacties zijn kun je zoiets eens doen...

De band met m'n paard uit zich doordat ze uit zichzelf naar me toe komt.
Doordat ze haar oortjes naar voren draait als ik aan kom lopen.
Doordat ze vaak even komt kroelen.
Doordat ik haar kroel.
Doordat ze als ze los staat met me mee loopt.
Doordat ze oplet wat ik doe.

Zoveel kleine dingetjes... Maar die band zal nog wel sterker worden, ik hab haar pas een half jaar... Het is ook afhankelijk van wat voor een paard je hebt en hoe je paard is. M'n verzorgpaardje heb ik 3,5 jaar lang iedere dag gedaan en daar had ik een hele andere band mee... En met haar veulens weer anders...

flower54
Berichten: 49
Geregistreerd: 03-12-06

Re: Band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 21:05

oke, sorry voor dat 'niemand?' ik ben prutsmuts net en ik heb geen idee hoe het hier in de praktijk gaat. Maar bedankt voor je reactie!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Band

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:10

De band met je paard uit zich door heel veel kleine dingen. Het feit dat ze je met oortjes naar voren begroet, dat ze zich zonder problemen laat pakken in de wei, je nooit zuur aankijkt, in angstsituaties op je vertrouwd, zowel als ze naast je staat als op het moment dat je er op zit.

Met mijn eigen paarden is de band bij mijn oudere merrie er meteen geweest (die kocht ik op leeftijd van 4 jaar) de jongere heb ik zelf gefokt en heb ik geboren zien worden.