Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Visconti schreef:Persoonlijk zou ik ook zagerijnig worden als ik de hele dag opgesloten zit
Pavarotti8 schreef:Ik sta op een manege en heb helaas niet de mogelijkheid om hem de hele dag buiten te zetten!!!
Ik heb hem al helemaal nagekeken tijdens het poetsen en overal gevoeld. Als ik op zijn rug druk reageerd hij niet daar niet op. Daar heeft hij dus volgens mij geen pijn aan. Verder heeft hij geen wondjes.
samantha21 schreef:wetend dat jij het allemaal heel erg goed bedoeld voor je paard... maar misschien is hij dat gefriemel aan hem wel even zat? je geeft aan dat hij 2 keer per dag uitgebrijd gepoetst word. ik denk dat ik er ook niks van moet weten als er 2 keer per dag iemand aan me gaat zitten frunneken en weet neit wat. hoe goed bedoeld ook.
erleyne schreef:samantha21 schreef:wetend dat jij het allemaal heel erg goed bedoeld voor je paard... maar misschien is hij dat gefriemel aan hem wel even zat? je geeft aan dat hij 2 keer per dag uitgebrijd gepoetst word. ik denk dat ik er ook niks van moet weten als er 2 keer per dag iemand aan me gaat zitten frunneken en weet neit wat. hoe goed bedoeld ook.
Denk hier idd eens overna. Ik ken verschillende paarden die liever niet befriemeld willen worden. van al dat getut kunnen ze flink sjaggi worden.
polly2 schreef:Als je paard los mag...hoe lang mag dat dan?
Ik vind eigenlijk dat je ze nooit lang genoeg buiten kunt doen. Als het een keer een hele dag pijpestelen regent is één van mijn paarden ook altijd heel chagarijnig..
Dus wellicht komt de onvrede van je paard daar vandaan.
Echter...het kan ook zijn dat er een lichamelijk probleem is: tanden, spieren, verschoven wervel... en dat hij daarom ineens zo'n gedragsverandering laat zien.
Dus dat laten checken kan ook geen kwaad!
Of heb je hem geschoren? Sommige paarden vind het poetsen dan minder fijn...dus dat kan ook nog.