MIshandeling .??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:27

Hallo, Verdrietig
ik heb samen met een vriendin van mij 2 jaar terug en verzorg pony gezocht en 2 gevonden.
ik rij op Shadow(zoon van onderstaandé pony)
zij rijd op chanel (de moeder van shadow)

als zij haar zin niet krijgt geeft ze de pony flinké hardé tinken.en dan is het niet dat ik nooi een tik uit deel natuurlijk gef ik shadow ook wel een een tik maar heel stuk minder als zij doet.
somsheeft chanel zelfs de striemen op haar komt staan. Huilen
ik heb er heel vaak wat van gezegt en dan gaat zemij de heledag negeren en doet ze alleen maar strenger tegen de pony.Nu weet ik me niet veel raad.Ik heb het trouwens ook al 1x tegen de eigenaar gezegt maar die geeft niet zo veelom die paarden maar heeft er toen wel wat tegen haar gezegt.
- nu komt zij al ruim 5 maanden daar niet meer. maar nu is het probleem dat ze heel bang is en dat vind ik zeer jammer omdat een mooié / leuke pony is. als ze een zweep ziet word ze helemaal hysteries echt dan is ze niet te houden. dan is dat nu al een heel stuk minder.
-ze is ook heel gevoelig bij haar oren omdat ze daar ook wel eens een tik kreeg.als je haar oren wilpoetsen gaat ze achteruit en stijgeren.
-ze is ook heel bang bij het afstijgen, in verband met als de pony ging stiijgeren (kon dat meisje niet goed tegen) stapte ze af en gaf de pony op haar voor en achter benen heele harde tikken Huilen als je dat moet an zien word je heel verdrietig ik zeg er altijd wat van maar dan negeert ze me dus en word het alleen erger.

Kunnen julliemij helpen en tips geven om haar weer rustig te krijgen want het is een hele hele liefé en mooie pony. !!

alvast bedankt Ach gut

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:30

Srry voor de spel fouten. Bloos
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 28-11-06 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:30

ahh wat sneu! Sorry, ik weet niet wat je kan doen!

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:31

Srry voor de spelfouten .. Tong uitsteken Bloos

Anoniem

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:32

Waarvoor zeg je het steeds, je kan beter je verhaal aanpassen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-06 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MissSL
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-02-05

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:37

Nou die spelfouten vallen best wel mee hoor!!
Niet meteen daar allemaal kritiek op leveren.

herbey
Berichten: 524
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Hoeksewaard . Zuid-Holland

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:43

Ik denk dat je daar niet veel aan kan doen. Het enige wat je kan doen is laten zien dat je haar geen pijn doet en veel belonen. Je zal zien dat ze na een tijdje vanzelf naar je toe komt en dat ze weer plezier krijgt met rijden. Succes!

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:33

nielsd schreef:
Waarvoor zeg je het steeds, je kan beter je verhaal aanpassen.


Niemand heeft verder commentaar Lachen

Gewoon weer veel liefde en geduld. Laat de pony over een poosje weer aan het zweepje ruiken en laat haar zien dat het niet eng is. Maar zorg eerst dat je er weer een band mee hebt en dat ze je kan vertrouwen Lachen .

Anoniem

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:23

Misschien kan je gewoon eens gaan grondwerken dat is erg goed voor het vertouwen. Ik denk dat ze je daarmee weer gaat vertrouwen.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:22

nou lekkere vriendin die niet eens naar je wilt luisteren, ik was gewoon door blijven gaan met tegen haar praten over dat ze het niet moet doen, ze kan je wel negeren maar ze kan niet spontaan doof worden, maar je moet haar dan ook op goede dingen wijzen. datr geeft haar het gevoel dat je haar niet super slecht vind. vraag haar of ze dingen wilt uileggen over hoe ze iets doet, dan heeft ze misschien ook meer zin om naar jou raad te luisteren. helaas gaat dit niet meer, omdat ze al 5 maanden niet meer is komen rijden.

met die pony zal ik vooral lekker aan het vertrouwen gaan werken, of zoek iemand die daar lekker aan wilt gaan werken. ga niet met zweep rijden! doe alles rustig en met geduld maar je moet niet door blijven hameren op dat wat niet goed gaat, doe dingen die ze wel leuk vind en beloon haar dan veel, doe daar tussen door dingen die zij niet leuk vind en als ze het goed doet beloon haar dan, en dan is het klaar met de enge/nare dingen voor die dag. ze moet er een goed gevoel aan over houden dat is het belangrijkst.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:07

Ga grondwerk met het paard doen, probeer zo het vertrouwen van het paard weer te winnen. Link voor info over een boek over grondwerk vind je hier:

viewtopic.php?f=125&t=625206

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:52

Dat meisje weet dus echt niet hoe ze met paarden moet omgaan! Ik hoop niet dat ze een ander slachtoffer heeft gevonden!Echt zielig en jammer voor het paard. Het vertrouwen is weg en dat moet je heel langzaam gaan opbouwen. Dat kost tijd en heel veel geduld. Begin inderdaad met grondwerk.

DragonLance

Berichten: 12
Geregistreerd: 29-05-06

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:48

mischien kun je veel dingen leren van de boeken van monty roberts.. die heeft al heel erg veeel paarden geholpen met dat soort problemen!

vind et stom dat je vriendin zo met paarden omgaat! sommige zien het meer als een boxbal dan een dier waar je respect voor zou moeten hebben..

troelala

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 01:51

hoi,ik denk niet dat je het echt een vriendin kan noemen,de mijne zal het niet zijn,maar net wat de rest zegt lekker grondwerk doen en het beestje met veel respect behandelen dan krijgt ze ook respect voor jou en dus ook vertrouwen,,,maar wel veel geduld hebben,kan eventjes duren...succes ermee..

Shanedow

Berichten: 1491
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Zekerwol ien Fryslan!

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 09:29

Allémaal bedank voor de tips.
ze is bij het afstijgen en bij haar oren al een hel stuk minder gevoelig.
en dat grondwerk heeft erg geholpen. dank jullie wel. Ach gut
ze komt nu ook zo naar je toe uit stal en de wei(eerst niet) ze is heel lief en afhankelijk geworden zo heb iik haar nog nooit gezien dus heel erg bedankt voor de tips Haha!


P.s.
okay het is niet een echté vriendin maar toen nog wel .. en nu allang niet méer .. Sigaar

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:33

Wat sneu voor die pony's zeg,
Ik denk dat je met grondwerk erg ver gaat komen, en als je haar gewoon laat zien dat je haar niks doet, komt het wel goed Lachen

Ik zie dat het weer beter gaat , Super! Haha!

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: MIshandeling .??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:36

Pfff! als ik mijn ponny een klap geef stroomt het schuldgevoel al door mijn lief!

Goedzo, ga zo door! Lekker knuffelen, poetsen, grondwerk doen. En vooral niet te veel harde hand!

succes!