Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silence schreef:Hallo bokkers,
Ik heb een vraagje:
Silence is buiten erg druk en bang. Om dat op te bouwen wandel ik veel met hem, maar hij zet het meestal op een lopen en word alleen maar drukker.
Nu zeiden wat mensen op stal, gebruik dan een hengstenketting.
Kan iemand mij vertellen wat het precies is en wat de werking ervan is.
Alvast bedankt.

cissy schreef:ze bedoelt denk ik dat er dus duidelijk een gebrek aan leiderschap tussen jou en je paard is, anders had je nl geen hengstenketting nodig.![]()
Waarom is ie buiten druk en bang? probeer dat eerst eens uit te vogelen en zn vertrouwen te vergroten door veel dingen met hem te doen, grondwerk bijvoorbeeld en schriktraining, dan zie je het vertrouwen van je paard groeien en dat is alleen maar goed voor jullie verstandhouding.
En dán pas het enge buitenwandelen gaan oefenen, niet de erge enge dingen eerst opzoeken en wachten tot de ramp gebeurd, maar eerst in vertrouwde omgeving zorgen dat je leiderschap goed is en zijn vertrouwen ook en dan kun je verder uitbouwen.
succes!
Citaat:Maarre zeg je dit nu, omdat ik op dit moment toevallig twee topics heb geopend met een probleempje erin?
Tancreda4 schreef:Over de neus had ik hem vroeger wel eens, tegen steigeren, maar dat heb ik snel afgeleerd. Mij werd er op gewezen dat het het dunne neusbotje daar natuurlijk ook zit, en je met een ruk eventueel weet ik veel wat kan aanrichten. Of het waar is? Geen idee, maar onder de kin vind ik zowiezo fijner qua inwerking, naar mijn idee is dat minder scherp.