Monty Roberts?!?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:40

Ik las net een ander topic waar een aantal keer "monty roberts" gezegt werd.
Hij kan volgens iedereen goed met paarden omgaan etc.

Máár, hoe wil monty een paard dat volgens hen never nooit in een trailer gaat, daar in krijgen?
Dat paard is ook op de locatie gekomen waar de show gegeven word, dus het paard kan wel op een trailer komen!

Ik geloof er eigenlijk dus niet echt in.

Hoe denken jullie daar over Lachen ?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:41

Ik weet dat een van de paarden naar Zuidlaren gereden is, onder het zadel dus. Maarja, verder weet ik het ook niet..

Anoniem

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:42

Wat valt er aan te geloven? Monty roberts is gewoon iemand die erg goed in NH is.
Misschien dat 1 van zijn helpers is gaan helpen daar? Of dat dat paard verdoorfd is.

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:43

Monty Roberts is niet nep, echt niet. Zijn methode word door duizende mensen in de praktijk gebruikt en die hebben allemaal bewezen dat deze methode werkt! Daar is geen speld tussen te krijgen

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:52

op de site van monty roberts staat ook dat als je naar een show van hem gaat met je paard en hij is niet te laden dat je dan kan bellen en dan komt er iemand helpen

kimmiepimmie

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:37

hallo allemaal ik ben dol enthousiast over monty roberts ik heb zelf een jaarling van 16 maanden ou en wil bij hem me in rijden doen. maar een joint up is dat mogelijk met een jaarling denken jullie?

gr kim ps wie heeft er ervaring met monty roberts?

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:40

Monty Roberts zelf woont in Amerika, dus dat word moeilijk. Maar waarom wil je een join-up met een jaarling proberen dan? Lijkt mij een beetje cru..

Vjestagirl

Berichten: 26687
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:44

kim_kariq schreef:
hallo allemaal ik ben dol enthousiast over monty roberts ik heb zelf een jaarling van 16 maanden ou en wil bij hem me in rijden doen. maar een joint up is dat mogelijk met een jaarling denken jullie?

gr kim ps wie heeft er ervaring met monty roberts?


Het doel een een joinup is dat je je paard gaat kunnen berijden... Het antwoord is nee, tenzij je je jaarling voor het leven wilt verpesten...

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:49

Een ander paard is aan de hand naar Zuidlaren gebracht, en met de dolgelukkige eigenaar IN DE TRAILER weer naar huis gegaan........... niks nep aan, gewoon vaak verwende, a-sociale paarden (net kleine verwende kinderen) die op hun plaats gezet worden en dan opeens niet meer nr. 1 in de rangorde zijn. En dan dus braaf achter de BAAS aan de trailer inlopen...........

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:51

@Vjestagirl: Het doel van join up is niet om te rijden, maar dat het paard je accepteerd als alfa merrie. Monty heeft dat zelf altijd gebruikt bij het beleren van paarden, maar dat is het oorspronkelijke doel dus niet.

Een join up met een jaarling lijkt me nergens voor nodig, tenzij het hier gaat om een probleem paard.

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:58

Of het werkt ja het werkt. Mijn merrie is door zijn instructrice hier in Nederland geladen. Was het makkelijk nee, maar merrie laat zich namelijk niet zo maar overbluffen. Doet ze het nu? ja ze doet. Is ze al over haar angst heen? Nee absoluut niet.
Ze maken dus een begin voor je en dat zul je ver thuis moeten uitbouwen. Volgende week komt Annemarie (intructrice in NL) naar ons op stal om zo verder door te laden.

Het is een geweldige ervaring. Die eigenlijk moeilijk te omschrijven is.

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:02

Paarden die niet de trailer in willen en toch naar de show gaan, worden door de crew van Monty Roberts opgehaald. Zo ging het op de selectiedag op zaterdag en voor de show op zondag. Trouwens, één paard is voor de show komen lopen, maar dat paard is wel per trailer naar huis gebracht.

kimmiepimmie

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:19

vjestagirl beetje raar antwoord van jou denkje echt dat ik me jaarling nu ga inrijden? neee pas als hij 3,5 half is en dan wil ik naar hem toe.

ik hoop tijgertje 86 dat die kleine van mij later wel zo de trailer in loop. anders is het niet relaxt hihih loopt die van jou er wel in?

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:33

Kim Kariq: Mijn paard loopt zo de trailer in, geen probleem!
Ik hoop ook dat de paarden die tijdens de cursus van Monty Roberts geoefend hebben om de trailer in te lopen, dit uiteindelijk ook blijven doen.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:36

0ojannekeo0 schreef:
Ik las net een ander topic waar een aantal keer "monty roberts" gezegt werd.
Hij kan volgens iedereen goed met paarden omgaan etc.

Máár, hoe wil monty een paard dat volgens hen never nooit in een trailer gaat, daar in krijgen?
Dat paard is ook op de locatie gekomen waar de show gegeven word, dus het paard kan wel op een trailer komen!

Ik geloof er eigenlijk dus niet echt in.

Hoe denken jullie daar over Lachen ?


Sommige paarden laten zich wel op een vrachtwagen vervoeren en niet op een trailer.
Ik heb hem op de Equitana aan het werk gezien. Hij kan goed met paarden om gaan. Begrijpt hoe en waarom paarden reageren zoals ze doen. Maar hij buit dit ook commercieel uit. En gelijk heeft hij...hij is er schatrijk mee geworden en....hij heeft er voor gezorgd dat meer mensen begrijpen hoe een paard in elkaar steekt.
In mijn ogen lopen er wel meet "Monty's" rond...alleen dat zijn dan gewone paardenmensen...die ook goed met paarden om kunnen gaan, maar neit de bekendheid hebben van hem...

Overigens geef ik ook trailertrainingen....met hetzelfde effect... Uiteindelijk dolgelukkige eigenaren en paarden die met gemak de trailer op gaan.
Ik heb als basis een hoop ervaring, opgedaan bij een echte paardenman met veel geduld en liefde voor het dier....ook een soort "Monty" dus..alleen zonder alle publiciteit. Hoe hij werkt snap ik wel... Onbewust maak ik waarschijnlijk van een aantal zelfde principes gebruik. Voor mij is het echter gewoon je boerenverstand gebruiken en inspelen op het paard waar je mee werkt als individu en gebruik maken van instincten en karakter van paarden in het algemeen.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:41

Monty Roberts werkt met NH en ja dat werkt. Daar is weinig aan wel of niet te geloven volgens mij.
Ben ik het ermee eens wat hij doet? Nee, ben ik niet.
Als je goed kijkt naar wat hij doet is het oneerlijk tegenover het paard. Stel je voor, je hebt geen kwaad gedaan, bent je nergens van bewust, wordt naar een man toegeleid waar je eerst je bij moet verontschuldigingen voor...............?
Dát is nl wat er gebeurd en dat is niet mijn manier van een band met een paard opbouwen. Je reageert toch ook niet kwaad op je hond totdat hij onderdanig is als hij niets fout heeft gedaan?
Afijn, just my two cents.

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:51

linky schreef:
Een ander paard is aan de hand naar Zuidlaren gebracht, en met de dolgelukkige eigenaar IN DE TRAILER weer naar huis gegaan........... niks nep aan, gewoon vaak verwende, a-sociale paarden (net kleine verwende kinderen) die op hun plaats gezet worden en dan opeens niet meer nr. 1 in de rangorde zijn. En dan dus braaf achter de BAAS aan de trailer inlopen...........


Dat is niet helemaal waar .. soms natuurlijk wel! . Maar er zijn gewoon paarden die voor het leven getroumatiseerd zijn voor de trailers, en dat vertrouwen weer terugkrijgen. Zo durfde afgelopen week een jaarling de trailer niet in, had nog nooit een trailer gezien, nou, zonder hulpmiddelen lukte het niet, want ja .. als je paard na 3 minuten nog de trailer niet inloopt, dan pakken we maar een longeertouw, al dan niet 2. En als dat ook niet werkt, en je bent totaal 5 minuten bezig .. goh .. laten we dan even de longeerzweep erbij halen. En als de pony dan 1 keer een voet op de plank zette, kreeg hij een mep, want hij moest doorlopen. Maar zo'n pony van 1 jaar denkt dan toch dat het harstikke verkeerd is om een stap op die plank te doen of heb ik het fout? Vork Op een gegeven moment ging die jaarling steigeren, weg proberen te rennen.. Na een half uur hadden ze 'm eindelijk met veel geweld de trailer ingekregen..

Ik weet niet of dat met veel jonge paarden zo gaat, maar ik vind het dan niet zo gek dat ze de trailer niet inwillen!

Ik zou trouwens wel eens willen weten hoe het nou echt zit met die join up! Want ik hoor allerlei verhalen van allerlei kanten! Is het nou fout, en een straf, vooral als je paard niets gedaan heeft? Of is het eigenlijk maar harstikke goed? Kan iemand mij dat uitleggen? Eventueel via PB Lachen of een link geven!

Ik geloof best in Monty Roberts, en ik denk dat het best kan, ik ken iemand die heeft een 'onhandelbaar' paard gekregen .. Nu is het nog wel eenkennig, maar de eigenaar en dat paard hebben een hele goede band .. En daar is vertrouwen aan te pas gekomen, en voor zover ik weet geen join up of iets dergelijks.

kimmiepimmie

Berichten: 566
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:55

tijgertje86 dat is wel fijn zeg hihi jij mag mijn paardje trainen tegen die tijd ok:P

Lys

Berichten: 137
Geregistreerd: 21-11-06
Woonplaats: België

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:58

Monty Roberts heeft naar mijn mening een geweldige manier
om met paarden te werken..
Mijn paard was uitgenodigt voor de selectie voor zuidlaren...
mensen die voor monty roberts werken hebben mijn paard opgehaald
ze hadden een mooie grote ruime trailer mee,
waar ze hem (met behulp van hekwerk) "opgeduwt" hebben...
het hekwerk rond de trailer en dan steeds een stuk naar voren
zodat het paard geen kans heeft om terug te gaan...
mijn paard was helaas niet door de selectie gekomen,
maar is bij de selectie gelijk geholpen..
het was echt geweldig om te zien hoe ze hem erop kregen
en uiteindelijk liep zelfs ik er zonder problemen met hem op...
MIJN MENING: IK GELOOF ER DUS ZEKER IN !!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:06

kim_kariq schreef:
hallo allemaal ik ben dol enthousiast over monty roberts ik heb zelf een jaarling van 16 maanden ou en wil bij hem me in rijden doen. maar een joint up is dat mogelijk met een jaarling denken jullie?

gr kim ps wie heeft er ervaring met monty roberts?

geef m een beetje wiet zou ik zeggen, dan zie je het vanzelf.

Ik vind het altijd wel lachen hoe mensen erover praten, denken er verstand van te hebben maar uiteindelijk kom je 9 van de 10x uit het spreekwoord van die klok en die klepel....

Een kennis van me (sylvia whitehouse) en recomended associate van Kelly Marks (en dus weer monty)
Van haar wil ik dingen aannemen, van anderen niet snel

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:24

Visconti schreef:
Monty Roberts is niet nep, echt niet. Zijn methode word door duizende mensen in de praktijk gebruikt en die hebben allemaal bewezen dat deze methode werkt! Daar is geen speld tussen te krijgen

Dat vind ik ook! Lachen

Anoniem

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:38

Máár, als ik vervolgens hoor, dat er 1 paard naar zijn show geweest is die gewoon normaal op een trailer loopt (ook vóór ze het paard kwamen halen) Dan heb ik er toch echt mijn vraagtekens bij!
Tuurlijk, er zullen wel dingen zijn die kloppen..maar ik denk dat er ook veel zijn die niet kloppen, zie mijn bovenstaande voorbeeld...

Zoals hier al eerder gezegt werd ging het volgens die persoon om "verwende"paarden. Daar ben ik het wel mee eens Lachen

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:00

Mijn paard is op Horse Event geweest in Deurne, en ze zijn hem idd komen halen. En niet zomaar een "hulpje" van Annemarie (roadie van Monty himself) maar Annemarie zelf kwam vanuit Deurne, naar Schipluiden toe om mijn paard eerst te laden.
Op Horse Event wilde hij trouwens wel snel de trailer op, maar nu was ze afgelopen woensdag bij mij op stal, in mijn eigen trailer, en toen was er toch wel een probleempje wat ik zelf niet binnen 30 min. op kon lossen. Annemarie komt nu dus NOG een keer terug omdat mijn paard iets meer aandacht nodig heeft, maar nu hebben we (vooral Annemarie) de manier gevonden en het ging aan het einde al een heel stuk beter, maar het was al donker dus we moestten stoppen.
Ik moet zeggen dat Nadiem echt al sowieso een STUK rustiger in de trailer staat als hij erin staat, en hij loopt er al bijna zonder dwang helemaal in.
Volgende week maandag is (hopelijk) de laatste sessie en kan ik hem zelf (zonder hekken) laden.
Maar zoals het er aan het einde van de dag woensdag uitzag heb ik daar goede hoop in.
Maar ik heb een vrij gevoelig paard en er is in het verleden iets mis gegaan, en afgelopen woensdag hadden we net geen tijd genoeg om het helemaal op te lossen.
Maar ik ben iig heel tevreden over de manier van werken. De enige hulpmiddelen die ze gebruikt zijn die hekken, maar bijna geen enkel paard is zo gek dattie daar doorheen probeert te gaan, dus gevaarlijk zijn ze niet die hekken.
Heel verhaal, maar de conclusie is: Ik ben ERG tevreden over Monty's manier, en vooral over Annemarie van der Toorn!

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:21

polly2 schreef:
Sommige paarden laten zich wel op een vrachtwagen vervoeren en niet op een trailer.
Ik heb hem op de Equitana aan het werk gezien. Hij kan goed met paarden om gaan. Begrijpt hoe en waarom paarden reageren zoals ze doen. Maar hij buit dit ook commercieel uit.


Ik ben pas geleden naar de show in zuid laren geweest en daar stond Monty zelf te vertellen dat het geld wat hij verdient ook allemaal weer in de trainingen, instructeurs en opleidingen werd gestoken. Dat noem ik niet bepaald uit buiten.

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Monty Roberts?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:20

en dan, mag die man ook wat verdienen aan zijn bewezen diensten