Ik heb nu sinds begin juli mijn eerste eigen paardje! Daarvoor reed ik hem 2x/ week als verzorgpaard. Toen had ik ook nog niet echt n band met hem : ik was heel bang om te rijden, was vlak na n ongeluk, en was meer met mezelf bezig nog op dat moment.
Nu ben ik min of meer over die angsten en werk ik echt hard aan de band met mn paardje...
Maar het lijkt soms alsof hij me echt niet mag.
Bijvoorbeeld gisteren, dat "voorval " is eigenlijk de aanleiding van mn verhaal : Ik was vrijdagmorgen voor de laatste keer op stal geweest omdat ik n weekendje naar Venetië ging. ( Mijn bijruiter had ondertussen nog gereden). En gisterenavond, meteen na landing, naar hem toe gereden. Ik kom in de box, heel blij om hem terug te zien, wat doet hij? Hij duwt me weg met zn hoofd. Heb hem uiteraard meteen gestraft. Dan zette ik hem op de wei en haalde hem er even later terug af, maar hij leek echt geen aandacht voor me te hebben...
Soms gebeurt het nog : dat ik hem streel op zn hoofd of zo en dan doet hij meteen zijn hoofd in de lucht, als hij met zn poep naar de staldeur sta en ik kom eraan en roep hem draait hij soms nog niet om, als ik in de gang van zijn stal kom en roep zn naam dan komt hij ook niet kijken of zo,...
Soms bijt hij me wel of schuurt na het rijden. Ik weet dat dat niet mag dus laat dat ook niet toe! Hoeven uitkrabben is ook n ramp.
Soms is hij dan weer wel echt lief! Als ik hem loszet in de piste dan komt hij altijd naar me toe gelopen en drukt dan zn hoofdje tegen me aan,...
Ik probeer ook echt goed voor hem te zijn : elke dag rijden en aandacht, tijdens mn middagpauze rij ik snel naar stal om hem even los te zetten in de bak, na het rijden krijgt hij wat lekkers in zn stal, ik poets hem ook vaak, zet hem geregeld op de weide,...
Hebben jullie dat soms ook? Dat je voor je paard niets goed kan doen? Of dat hij je gewoon niet leuk vind? ...
Wat kun je er tegen doen?
Tussen mensen is het ook vaak dat sommigen je echt niet liggen en misschien dat mn paard echt niet met me kan opschieten soms?
Sorry voor het gekke verhaal...weet ook wel dat het n beetje gek klinkt
Maar misschien dat er toch ook mensen zijn die dit meemaken?

)