Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:ik kan zonder problemen alle riempjes los maken, maar zodra ik de band van achter haar oren wil pakken, verlamd ze van angst, ze houd haar hoofd helemaal omhoog en valt gewoon omver of gaat steigeren. en ze blijft het bit vast houden, ook als ze zichzelf los gerukt heeft, loopt ze met het bit in haar mond en de rest van het hoofdstel in paniek rond. dus weer een hoofdstel kapot!!
britje schreef:nou we hebben het nu weer anders gedaan!
halster onder het hoofdstel laten zitten, na het rijden hebben we haar aan haar halster vastgezet aan een longeerlijn en iedere keer als ze haar hoofd omhoog deed, het touw laten vieren, zodat ze geen druk voelde.
heel voorzichtig alle riempjes losgedaan en het bit ondersteunt met mijn hand, zodat het niet tegen de tanden aankwam.
we zijn wel even bezig geweest, maar het ging eigenlijk wel redelijk, ze heeft zich niet laten vallen en ging niet stijgeren.
toen het bit uit was hebben we haar direct verschrikkelijk beloond.
nu maar hopen dat het iedere keer weer wat beter gaat.
in ieder geval bedankt voor jullie tips.
. Vooral het voorzichtig handelen, en het belonen naar afloop is heel belangrijk!