paard erg dominant.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

paard erg dominant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 08:51

Ik heb een paar vraagjes!

Ik verzorg sinds kort een paard, bij iemand op stal, het paard staat er net, toen hij er net stond was hij redelijk aardig tegen de andere paarden en kon het er wel mee vinden.
Tegenover mij doet hij niet dominant. Maar hij kan nu gewoon niet meer samen met andere paarden staan [hij staatin stal wel in een box naastandere paarden] Maar als hij losgegooid wordt, moet hij altijd alleen. Dan staat hij op het platje en de andere paarden met z'n allen in de bak. Gister werd er een paard uit de bak gehaald, en mijn verzorgpaard gooide meteen z'n achterbenen omhoog, niet een keer maar een paar keer. Vorige week is hij ook al tegen dit paard opgesprongen en is daarbij zowat in het het hek van de bak blijven hangen. Ook kwam gister de boer op stal en opeens de oren plat in de nek.
Ik vind het alleen een beetje vervelend voor hem, tegenover mij is hij verreweg van dominant en zet geen stap verkeerd. Dus daar gaat het niet om, ik vind het gewoon vervelend dat hij dus niet met de andere paarden in de bak kan staan. Of heb ik dat verkeerd en 'is het zijn eigen schuld' ?

Of komt dit alleen omdat hij net nieuw is op stal en 'trekt' het vanzelf wel weg? Want hiervoor stond hij wel op een landje met 8 andere paarden.

mara1

Re: paard erg dominant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:56

Tsja hij is net nieuw he en hij is dus van zich zelf dominant aangelegt en wil dit blijkbaar graag laten merken aan de andere paarden.
Met die andere 8 paarden zal hij dit ongetwijfeld ook hebben gehad maar de situatie zal anders gelegen hebben.
Denk dat je de 'schult' bij het paard zelf moet neerleggen..

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:12

Maar waar en waarom begon het dat hij alleen los moest?
Want het zal haast wel een kwestie zijn van zijn plekje in de groep vinden...

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:26

Meestal zoeken ze het onderling in de groep wel uit, als ze daar de kans voor krijgen, en ja daar kunnen weleens meningsverschillen bij kijken.

Wordt het echt te gek zou ik ze ook uit elkaar halen, is het gewoon uitzoeken wie de baas is gedrag kan je het het beste even laten gaan.

Maar mijn merrie is ook een draak met andere paarden hoor, in de wei gaat het nog ok, dan blijven ze allemaal netjes uit de buurt tenzij ze zelf bij ze gaat staan, maar in de kleine bak kunnen er maar enkele samen met haar staan.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 00:34

Het is ook niet zo slim om paarden bij elkaar in de bak te jagen,daar komen ongelukken van op de wei kunnen ze nog weg in een bak kunnen ze er 1 in de hoek drijven en afslaan of over de omheining jagen,ik zou niet te veel paarden bij elkaar in de bak jagen dus als ik jullie was.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 19:01

Oke bedankt Lachen Hij staat niet apart op stal ofzo, maar die bak is ook niet zo groot. De eigenaresse denkt dat er zo ongelukken kunnen gebeuren. Vooral omdat hij vorige keer bijna in het hekwerk is blijven hangen. We rijden trouwens wel samen buiten, dat gaat dan redelijk goed!

Hij staat nu op een stukje naast de bak als ze los mogen, zodat ze wel aan elkaar kunnen ruiken enzo. Zal dit enigszins een beetje helpen of heeft dit geen enkel nut?
Ik denk dat het dan idd is dat hij ook nog moet wennen enzo Lachen iig bedankt!