Meestal eindigt dit in een langdurig gevecht.
Als ik afstap loopt hij wel de oprit op.Ik heb alles al geprobeerd, losse teugels en maar op hem inpraten jaaaa goed zo weer een pasje vooruit, maar na een uur (niet overdreven) zijn we nog geen meter verder.
De agresieve manier waar we meestal wel op eindigen werkt ook niet echt hoe harder ik hem sla met de zweep des te harder loopt draait en springt hij achteruit.
Tot nu toe lukt het mij niet om aleen met hem zonder af te hoeven stappen de bak te bereiken, wel als zijn baas achter hem loopt met de longeerzweep, helaas moet ze hem dan wel gebruiken.
Heeft iemand mischien een oplossing voor mij?????????

En wanneer ik of afstapte of anderen om hulp vroeg had hij alleen maar door dat ik het toch niet in mijn eentje redde en werd hij helemaal onhandelbaar.. Hij was slim genoeg en wist gewoon dat ik uiteindelijk toch afstapte en opzich is dat niet erg, totdat je op wedstrijden komt. Ik kwam niet eens in mijn eentje van de inrijbak naar de ring en dan ga je toch nadenken. Uiteindelijk heb ik besloten alles alleen te doen. En een drietal clinics gevolgd voor de gehoorzaamheid van je paard. En op een gegeven moment had hij door dat hij het niet langer zo redde en dat ik toch echt zijn meerdere was en sindsdien heb ik nergens meer last van gehad