probleem met paard en me moeder

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_S

probleem met paard en me moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:22

heey
ik rij met me zus op een manege. en we werden laats gebelt dat onze lieveling van 13 jaar werd geslacht omdat hij telastig was. het paard heeft een sterk karakten. maar is ze niet gemeen aleen is hij niet gelieft op de manege ze heeft al 2 spiegels gebroken in de bak en gooit regelmatig mensen er af. valt aan in de stal niet bij ons. ze doet het ook omdat ze nooit goed is behandelt.
we vonden dit geen reden omhaar te laten slachten en hebben haar gekocht we hebben stalling geregeld en moeten alleen nog kijken hoe we het doen met verzekering(tips zijn welkom:P). nu heeft mijn moeder een probleem zij is een beetje bang voor paarden en zou graag daar overheen komen en dat ze los achter der aan loopt en dat ze der op durft waar we nog even mee moet wachten tot ze niet meer zo bokkerig is:P maar ik zoek iemand die zo iets van beroep heeft om haar tehelpen en mijn paard rustig tekrijgen bij haar.
Laatst bijgewerkt door joyce_S op 30-10-06 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathinkaaa

Re: probleem met paard en me moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:30

een woord: tijd
veeel tijd Knipoog

maar even serieus, kijk even rond op je stal of er iemand is die hier ervaring mee heeft.
Is zowieso al leuk dat je paardje niet een van de makkelijkste is Knipoog

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:33

Het spijt me heel erg, maar dit is nauwelijks te lezen. De volgende keer graag minder spelfouten en meer punten en komma's aub. Wat betreft je probleem, kan je moeder geen lessen nemen op de manege? En met je paardje zul je heel veel geduld moeten hebben en liefde natuurlijk!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:36

Miss is het handig om een plaatsnaam erbij te zetten, mochten mensen willen hepen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:37

enny schreef:
Het spijt me heel erg, maar dit is nauwelijks te lezen. De volgende keer graag minder spelfouten en meer punten en komma's aub. Wat betreft je probleem, kan je moeder geen lessen nemen op de manege? En met je paardje zul je heel veel geduld moeten hebben en liefde natuurlijk!

Niets meer aan toe te voegen.

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:46

oo sorry Haha! oja en de plaats is hoofddorp
alvast bedankt:P

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:51

[quote="paardefreak"]
heey
Ik rij met me zus op een manege. We werden laats gebelt dat onze lieveling van 13 jaar werd geslacht,omdat ze telastig was. Het paard heeft een sterk karakten. Maar is ze niet gemeen alleen
is hij niet gelieft op de manege.Ze heeft al 2 spiegels gebroken in de bak en gooit regelmatig mensen er af. valt aan in de stal niet bij ons. ze doet het ook omdat ze nooit goed is behandelt.
we vonden dit geen reden omhaar te laten slachten.En hebben haar gekocht we hebben stalling geregeld en moeten alleen nog kijken hoe we het doen met verzekering(tips zijn welkom:P). Nu heeft mijn moeder een probleem zij is een beetje bang voor paarden en zou graag daar overheen komen en dat ze los achter der aan loopt en dat ze der op durft waar we nog even mee moet wachten tot ze niet meer zo bokkerig is:P Maar ik zoek iemand die zo iets van beroep heeft om haar tehelpen en mijn paard rustig tekrijgen bij haar.ze staat in hoofddorp.
alvast bedankt .

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:46

een woord: geduld
twee woorden: veel geduld!

haha maarjah misschien een rustig paard erbij kopen? kan je moeder daar mee leren omgaan/vertrouwen.. en dan langzamerhand met andere paard.. ook leuker voor je paard! maarjah ik weet niet of het nou zown goed idee is! je paard klinkt niet als een lieverd.. en je moeder is bang.. geen goede combi..

Hipstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:03

Er zijn vast meerdere personen in de buurt die hier verstand van hebben, je moet eerst zelf een goeie band met het paard krijgen en zorgen dat het paard je vertrouwt , vooral nadat hij eerst zo behandelt werd bij een vorige eigenaar.
Mischien kan je moeder eerst op een manege kijken , en daar proberen van haar angst af te komen voordat ze naar een feller paard gaat. Lachen

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 22:04

ja bedankt voor allen berichjes:P meer tips zijn welkom. Ik heb me moeder wel zo ver dat ze durft te poetsen.Dus dat gaat vooruit ze krijgen al een band. en we wachten wel tot me paard egt rustijg is voor ze der op gaat.Maar we zoeken nog wel iemand die ons kan helpen.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:48

Ik ben al jaren met mijn moeder bezig, 10 jaar terug durfde ze niet eens door de stallen te lopen en nu draaft ze al een beetje op een wel HEEL rustig fjordje. Kan dus heel erg lang duren, beste persoon die haar zou kunnen helpen: dochter! Vertrouwd ze als geen ander Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:49

tijdje geleden stond er zo iemand op marktplaats, die je hulp aanbood met dat soort dingen Lachen

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:23

Zorg voor goede instructie/begeleiding, ook voor jullie zelf.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:29

Het lijkt me geen verstandig plan om je bange moeder op zo'n paard te laten rijden. Dit dier is blijkbaar al heel onzeker/onrustig en dat zal door de houding van je moeder alleen maar versterkt worden. Daar worden ze beiden niet beter van!

yupyup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:46

Ben ik het helemaal mee eens.. mijn moeder wilde ook gaan rijden omdat mijn zusje, mijn vader en ik allemaal al een lange tijd rijden. Ze is speciaal begonnen op een manege en nu kunnen we misschien ook aan een eigen paard beginnen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:16

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 15:00

dankje ik ga zekkr kijken:P