paard agresief naar andere paarden HELP!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

paard agresief naar andere paarden HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 17:46

ik weet niet of dit hier goed staat zo niet wil iemand even temmen

ik heb een probleem of eigenlijk niet maar wil gewoon weten of iemand ook een paard heeft die dit doet
het gaat om het volgende
mijn paard is agressief naar andere paarden zo erg zelfs dat hij de deur eruit mept om naar de andere te kunnen en ze aan te vallen
soms mept ie er niet alleen de deur uit maar ook de rest van zijn stal Verdrietig
dit gedracht van agressie naar andere heeft hij wel vaker gedaan als hij op de poetsplaats stond ofzo maar dat is een kwestie van afstand houden
maar dit is nu wel zo erg dat het dit weekend 3x is gebeurt dat zijn deur eruit lag
nu mag hij alleen nog maar terug is zijn oude stal staan als er een rek voor komt dat hij ze in iedergeval niet meer kan bijten als ze langs komen lopen
en ook word de stal zo verstevigt dat het eruit meppen vermoeilijkt word

maar heeft iemand hier ervaring mee??
moet ik het afstaffen als ik het zie gebeuren zo ja hoe? door een flikte tik te geven of hoe? want meestal ben ik gewoon te laat

ik hoop dat iemand mij kan helpen of info kan geven hoe jullie hier mee omgingen of gaan

alvast bedankt

kelcy

Re: paard agresief naar andere paarden HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 10:52

niemand die dit probleem kent?

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:00

Lijkt me een heel lastig probleem! Doet je paard zo tegen ALLE andere paarden? Of tegen specifiek een uit de stal? In dat geval zou je kunnen proberen hem in een andere box te zetten zodat ze elkaar niet meer kunnen zien. Sommige paarden hebben erg last van voedernijd, in dat geval zou ik er in elk geval voor zorgen dat ie altijd rustig kan eten en zich niet bedreigd voelt door andere paarden die langs lopen. (Inderdaad de stal afsluiten met een bovenwerk met tralies bv)
Ik vraag me af of afstraffen echt helpt, het lijkt mij niet dat je paard jouw straf in verbad gaat brengen met zijn gedrag naar andere paarden. Wel zou je evt. een stroomdraadje voor de deur langs kunnen spannen zodat ie niet meer kan slaan en de deur eruit kan drukken.....
Hoop dat je er wat aan hebt, succes!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 11:08

hij doet het echt naar elk paard! Boos! ook in de wei gaat hij naar andere toe om gewoon ruzie te zoeken
ik zat ook al te denken om stroomdraad gewoon over heel het bovenste open gedeelte van zijn stal te spannen ipv tralies maar weet niet of dat slim is

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:42

Komt het paard wel genoeg buiten?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:23

We hebben ook zo'n pittbull onder de pony's, als ze met z'n allen in de paddock gaan dan kan ze er echt 1 tegen t hek klemmen en in elkaar rossen. Gelukkig is er nu ook een pony die denkt haar de baas te kunnen zijn en tegen de anderen wel meevalt. Meestal blijft er iemand bij (de verzorgster bijv heeft wel iets te zeggen over haar) en zodra ze aanvalt wordt er wat van gezegd. Of ze wordt gewoon weer op stal gezet. Dreigen mogen ze wel, maar zodra ze ook echt actie ondernemen gewoon afstraffen. Een stemverheffing kan soms al wonderen doen.
Ze kon eerst geen enkele pony om zich heen verdragen, maar haar verzorgster doet er nog een pony bij en dus staan ze vaak samen. Met de jaren gaat het beter, ze hebben zelfs even een stal gedeeld maar dat was een minder succes.
Ik vind het erg knap dat je paard z'n deur eruit kan trappen.. lijkt me niet zo'n veilig idee verder Scheve mond
Iets voor de deur doen is inderdaad wel een goed idee (ook fijn voor iedereen die langs loopt).
Ik denk dat je paard moet leren dat ze wel zeker boos mag zijn en mag dreigen, maar dat ze níet mag aanvallen. Enig idee waarom ze zo lelijk is? Of is het gewoon een karaktersfoutje..

Poney89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:02

mijn verzorg welsh hengstje dat het ook maar alleen bepaalt soort Merrie's Bonte vooral Of Ruinen sommigen.
de eigenaar heeft ook Bruinen Ruin die mag die wel, vind die niet heel erg.
Maar anderen bruinen ruin die vliegt hij aan.
en bonten merrie's die Vliegt die ook aan.
en anderen hengsten.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:28

cindysponys schreef:
Komt het paard wel genoeg buiten?

ze komt elke dag buiten
ik heb nu een groot hek op der stal gemaakt en 3 sloten op der deur gezet en tot nu toe gaat het nog goed Lachen maar ze blijft boos doen naar iedereen (paarden dan)
oh en de deur eruit slaan is voor een paard dat echt wil geen probleem hoor Knipoog
gelukkig gaat het nu wat beter en ik hoop dat het hier bij blijft en dat ze achter haar deur blijft maar tips blijven zeer welkom

Poney89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:19

kan je niet Rustgevend spullentje geven

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 23:19

Poney89 schreef:
kan je niet Rustgevend spullentje geven

dit is natuurlijk geen oplossing maar het probleem ontwijken
je kunt je paard nie elke avond verdoven Verdrietig zodat hij rustig word

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:36

Staat je paard buiten alleen of met meer paarden? Vaak helpt het om je paard een maatje te geven dus alleen 1 vast paard bij haar in de wei, 2 of meer geeft vrijwel altijd problemen bij zo'n paard. Zoek een onderdanig rustig paard (of mischien iets anders eerst bijv. een schaap, geit of koe) die je bij je merrie kan zetten, wel natuurlijk eerst het nieuwe maatje in de wei zetten en daarna pas je eigen paard (het liefst ook nog in een vreemde wei/paddock). Weet je ook zeker dat ze niks mankeerd (hormonaal of iets in haar hersens) als het erger is geworden zou ik haar toch eens laten onderzoeken.
Heel veel succes

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 17:56

silvana84 schreef:
Staat je paard buiten alleen of met meer paarden? Vaak helpt het om je paard een maatje te geven dus alleen 1 vast paard bij haar in de wei, 2 of meer geeft vrijwel altijd problemen bij zo'n paard. Zoek een onderdanig rustig paard (of mischien iets anders eerst bijv. een schaap, geit of koe) die je bij je merrie kan zetten, wel natuurlijk eerst het nieuwe maatje in de wei zetten en daarna pas je eigen paard (het liefst ook nog in een vreemde wei/paddock). Weet je ook zeker dat ze niks mankeerd (hormonaal of iets in haar hersens) als het erger is geworden zou ik haar toch eens laten onderzoeken.
Heel veel succes

ze heeft een maatje voor in de wei dat DAT gaat heel goed dat is ook haar buurvrouw op stal en dat gaat goed gelukkig Lachen
ik heb nu ook haar stal met trailies een gedeelte afgezet en ze is wel duidelijk rustiger op stal nu Lachen

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:03

lijkt me idd ook heel lastig... Straffen is een beetje moeilijk... Want voorwat straf je? Sommige paarden zijn wat dominanter... En misschien houd ze niet van grotere paarden ofzo Tong uitsteken dat had ons ruintje ook Tong uitsteken viel alleen grotere paarden aan Tong uitsteken

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:06

aartlover schreef:
lijkt me idd ook heel lastig... Straffen is een beetje moeilijk... Want voorwat straf je? Sommige paarden zijn wat dominanter... En misschien houd ze niet van grotere paarden ofzo Tong uitsteken dat had ons ruintje ook Tong uitsteken viel alleen grotere paarden aan Tong uitsteken

ja dat zou kunnen maar in dit geval zou ze NIET van kleine paardjes houden want de pony's tegen over haar zijn E pony's en haar wei maatje die ze dus WEL leuk vind is 1.74 Tong uitsteken
zelf is ze 1.67

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:08

aha... kan ook Tong uitsteken grote paarden toch bij haar de baas zijn. en kleine vind ze gewoon leuk om de baas over te zijn Tong uitsteken

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:58

misschien kan je deze vraag ook stellen bij de 'naturals'. Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Dus je kunt altijd proberen met parelli ofzo dat je paard dan misschien inziet wie zijn leider is. Misschien houd hij dan alleen respect voor de mens en nog steeds niet voor paarden maar je kunt altijd even aan de 'naturals' vragen...

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:02

Lina schreef:
misschien kan je deze vraag ook stellen bij de 'naturals'. Ik zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Dus je kunt altijd proberen met parelli ofzo dat je paard dan misschien inziet wie zijn leider is. Misschien houd hij dan alleen respect voor de mens en nog steeds niet voor paarden maar je kunt altijd even aan de 'naturals' vragen...

nou in omgang met de mens is het een grote knuffel het is juist de andere paarden op wie ze het gericht heeft
ok als ik haar naar de wei breng en terug da word ze wat vrolijk maar ook in de wei doet ze het naar andere paarden ga je erbij staan is het goed

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:37

dan denk ik dat je haar gewoon in haar waarde moet laten en gevaarlijke situaties met andere paarden moet vermijden...