Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
omdat parelli je leert om met je paard op paardenniveau (taal) te communiceren.hierdoor zullen jij en je paard elkaar beter gaan begrijpen en zal je paard uiteindelijk meer respect voor je krijgen. Kortom ik denk dat parelli een hele mooie manier is om elkaar geestelijk te prikkelen, maar je zal naast de 7 games ook veel nieuwe uitdagingen moeten gaan bedenken omdat je paard de 7 games immers eigenlijk al kent. (die speelt ie namelijk al met z'n mede paarden genoten
) dus denk aan schrikparcoursjes, pionnetjes neerzetten, maar ook lekker veel wandelen helpt zeker om jullie band sterker te maken!
ben absoluut zijn leider..... dus voor het savy hoeft het niet dat zit wel goed,

Ineke2 schreef:Ik kan je het boek Grondwerk van inge teblick aanraden. Dat is echt een leuk boek, hoef je niet persee eerst helemaal te lezen om er mee aan de slag te kunnen. Je kijkt naar een hoofdstuk dat je intressant vind en je kan gelijk daarmee beginnen.
. 

Ineke2 schreef:Ik kan je het boek Grondwerk van inge teblick aanraden. Dat is echt een leuk boek, hoef je niet persee eerst helemaal te lezen om er mee aan de slag te kunnen. Je kijkt naar een hoofdstuk dat je intressant vind en je kan gelijk daarmee beginnen.

Arabesk schreef:Ineke2 schreef:Ik kan je het boek Grondwerk van inge teblick aanraden. Dat is echt een leuk boek, hoef je niet persee eerst helemaal te lezen om er mee aan de slag te kunnen. Je kijkt naar een hoofdstuk dat je intressant vind en je kan gelijk daarmee beginnen.
ja dat is een nuttig boek
een geblesseerd paard kan je evengoed leren bijvoorbeeld om twee verschillende letters uitelkaar te houden, dit is heel moeilijk voor paarden en vraagt veel van hun denkvermogen.