Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cassidy schreef:Hoe lang heeft de eigenaresse het paard al? Is het een dominant paard? Bijten is hoe dan ook ongewenst, en een beetje chagerijnig gedrag voor het rijden, als ze een tijdje wat minder heeft gedaan, vind ik bij mijn eigen merrie ook. Maar na het rijden is dat er bij die van mij meestal uit.
Sommige paarden kunnen heel raar uit de hoek komen. Het kan een characterprobleem zijn, of een structureel probleem (gebrek aan dominantie van de eigenaar) of een medisch probleem zoals een tumor in de hersenen. Ik geloof niet in jaloezie, en paarden zijn niet in staat zo complex te denken (heb lekker gelopen, maar vorige week minder aandacht gehad, ze verdient een straf, dus ik ga lekker bijten)
Iig had dit paard ongenadig gestraft moeten worden. Wat waarschijnlijk niet is gebeurd omdat de eigenaresse genoeg aan zichzelf had. Hou iig rekening met het feit dat ze dit ook bij jou kan flikken, en straf haar dan ongenadig af.

Bleek dat ik toch niet zo lenig ben.
al gooi ik altyd mis en moet ik vervolgens 20 meter door de modder op een sok om mn schoen weer te halen...zucht... hahaha