ze heeft niets aan haar rug, medisch is alles in orde. (ze wordt minimaal 2x per jaar helemaal nagekeken door Laarakkers)
Ze bijt niet, nee ze gaat aan haar knie zogenaamd jeuken, dat is haar teken van ' ik ben geirriteerd'.
Ja negeren doe ik het maar, als ze me plet hoef ik maar 1 brul te geven en ze springt opzij, ze reageert heel erg op een boze stem.
denk dat ik maar gewoon heel erg consequent moet zijn, geirriteerd zijn mag....maar pletten en slaan absoluut niet. Misschien moet ik er wat meer een spelletje van maken....zou alleen niet weten hoe
Nu beloon ik haar ook wel weer als ze wel braaf is want niet alle dagen is ze heel erg.
Vorige winter expres een hele dikke deken gekocht zodat ze maar 1 deken op hoeft als het extreem koud is op stal, heb ook geen zin om haar onnodig te pesten met 2 dekens.
Ik let er altijd goed op dat dekens goed liggen, niet te krap op de borst etc. Dus daar ligt het ook echt niet aan....
echt heel vermoeiend soms hoor, ze doet net alsof ze vermoord wordt! ze is zowiezo ook wel een aansteller hoor...