Vandaag had ik echt een heerlijke buitenrit gemaakt. Echt een heel groot rondje.
Op een keer kwam ik bij de plek waar je 'huis' kan ruiken zeg maar. Maar ik wilde nog even verder. (Je komt niet langs huis, maar het is zeg maar dat je het kan zien in de verte.) Er is dus ook de mogelijkheid om via de boomgaard terug te gaan. Dit wilde ik echter niet, ik wilde door over het spoor.
Nou wij op weg daarheen, heel slingerend reed ie, totaal niet voor het been, hoe meer been ik gaf hoe stiller hij ging lopen.
Uiteindelijk draaide mijn paard ineens om toen we vlakbij het spoor waren en had zoiets van: Sjeeeeeeees.
Ik dacht echt: Wat is dit? Ineens had hij zo'n actie.
Nou uiteindelijk stond hij weer stil, het was zo'n 100 meter, en ik op nieuw proberen. Bijna bij het spoor, hij weer omdraaien en wegsjeesen. Ik wist echt niet wat ik hiermee aan moest. Hij stopte weer uiteindelijk toen we bij de boomgaard waren, maar ik was ook wel heel erg boos geworden met m'n stem.
Daar gingen we de derde keer en weer hetzelfde verhaal. Uiteindelijk ben ik afgestapt en héél boos geworden ook met een tik van de zweep en over het spoor gestapt. (Dat doe ik sowieso altijd, want ik hou daar niet zo van, brr, maar nu had ik de eerste 100 meter daarvoor dus ook ernaast gelopen.)
Maar ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet.
Hij was zeg maar de hele rit überbraaf totdat we daar waren. Normaal doet hij nooit zo daar. Tja, hij loopt slingerend en is altijd wel wat irritanter maar ik had nooit verwacht dat hij dit zou doen. Hoe kan ik dit de volgende keer beter aanpakken? Want ik wil serieus niet nog een keer zo'n actie. Het was echt naar.

Bedankt alvast.

Jenny.

Ik ben niet zo voor afstappen, tenzij er écht iets heel engs is (zoals dat spoor zelf bijvoorbeeld) . Een vriendin van me dacht het ook met afstappen op te lossen en toen paardlief dit in de gaten kreeg was het hek van de dam.. Dit is gewoon koppigheid. Ik zou hem ruim voor dat stuk dressuurmatig aan de gang zetten, zodat hij zich op jou moet concentreren. schouderbinnenwaarts, snelle overgangen, dat hij maar met zijn hoofd bij jou is. En als hij weer zo'n actie plant meteen corrigeren! als je dat consequent doet zal hij snel doorhebben dat t niet werkt. Goed dat je sowieso doorgereden bent en niet bent teruggegaan naar stal.