Wat doe je als je paard niet luistert naar je?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

L0veJ0la

Wat doe je als je paard niet luistert naar je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:45

ik heb vragen.. als jouw paard luistert niet naar jou dan wat ga je doen..??? (rijden,en zo)
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 03-10-06 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt; bold tags in tekst verwijderd

Maryanne

Re: ff vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:48

Je paard moet iig weten wie er de baas is. Zorg dus eerst voor goed grondwerk.. Is dat allemaal in orde kun je gaan rijden. Als je paard daar niet bij luisterd moet je streng zijn. Stel je paard luisterd niet naar je been: je geeft een duwtje, als je paard niet reageert geef je een schopje, reageert hij nog niet meteen een tik op de kont. Wees consequent!

Voor specifieke oefeningen: PM

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 19:50

Okeej, ik snap het.. maar me pony heeft vandaag niet zo goed luisteren naar me en zij wilt andere paard bijten ik weet het niet dat waarom zij doet..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 07:42

Verplaatst naar OMG

fjordnina

Re: Wat doe je als je paard niet luistert naar je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 07:49

blijf voorlopig maar op de grond en ga vandaar uit aan het werk. Als zij tijdens het poetsen niet stil blijft staan op de plek waar jij dat wilt zet je haar gewoon weer terug. Net zo lang tot ze het door heeft. Dit principe pas je gewoon toe bij alle dingen waar je mee te maken krijgt.

Het bijten van een ander paard kan kuddegedrag zijn, maar daarvoor heb ik meer de specifieke situatie nodig.

Heb je les?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:46

jah ik heb een les hoor!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:22

Ik zou je willen adviseren om idd grondwerk mee te nemen, maar ik denk zomaar dat je erg jong bent. Hoe oud ben je?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 18:06

ik ben 18 jaar maar over 10 dagen ben ik jarig 19 worden:$ duss ik ben jong he ?

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:53

probeer dan als je al 18 jaren jong bent om even je zinnen na te lezen voor je ze plaatst.... en probeer wat uitgebreider te vertellen wat je probleem is, dan krijg je ook tips waar je meer aan hebt..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:12

Lovejola is doof dacht ik (las ik in ander topic) daarom is het waarschijnlijk moeilijk voor haar om goede zinnen te bouwen.

Maar 'wat doe je als je paard niet luistert naar je' is echt een vraag waar je niet kan op antwoorden.
Er zijn zoveel situaties dat je paard 'niet luistert naar je' en voor elk probleem is er een andere oplossing.
Dus je gaat je vraag echt uitgebreider moeten stellen. Bevoorbeeld: 'mijn paard luistert niet naar mij ALS ...ik dit doe, of dat...'

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:15

Een paard dat agressief naar andere paarden is, is of heel erg bang, of erg dominant. Dit gedrag kun je niet veranderen, behalve dat je je paard het uit kunt laten vechten met de andere paarden, maar dat risico zou ik zelf niet nemen. Is je paard een ruin of een merrie? Of misschien zelfs een hengst? Wt voor ras is het, hoe oud is hij, hoe ver is hij in zijn of haar opleiding? Zijn het paarden die hij/zij kent, of zijn het vreemde paarden? Toont hij/zij dit gedrag ook onder het zadel, of is hij niet bereden. Als hij/zij dit gedrag ook onder het zadel toont, kun je hem dan bij een dergelijke uitval bij je houden?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:17

Ik denk dat je eerst naar jezelf moet kijken als je paard niet luisterd zijn je snapt het paard je hulpen wel?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:03

Nashke schreef:
Lovejola is doof dacht ik (las ik in ander topic) daarom is het waarschijnlijk moeilijk voor haar om goede zinnen te bouwen.

Maar 'wat doe je als je paard niet luistert naar je' is echt een vraag waar je niet kan op antwoorden.
Er zijn zoveel situaties dat je paard 'niet luistert naar je' en voor elk probleem is er een andere oplossing.
Dus je gaat je vraag echt uitgebreider moeten stellen. Bevoorbeeld: 'mijn paard luistert niet naar mij ALS ...ik dit doe, of dat...'

jah dat is waar. ik kan er nix doen toch.. lief dat je mij helpt, nu snap ik het van je.. Clown

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 18:05

Gisteren heb ik me paard harder trainen.. ik moest mijn benen hulpen doen.. ik geef haar begrijpen proberen.. gister was zij heel braaf, luisteren naar mij.. dus ik weet nu dat wat moet ik doen..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 22:13

Bij de omgang met een paard is het heel belangrijk dat je lichaamstaal goed is. Het maakt heel veel uit waar je staat, hoe je staat, en hoe je kijkt. Doet een paard dat wat jij wilt, mag je stralend, lach naar hem, laat hem duidelijk zien dat je blij bent met zijn gedrag. Doet hij iets wat je niet zo leuk vind, ga je heel kwaad kijken. Kijk boos, je paard snap je mimiek heel goed.

Verder is het ook heel belangrijk dat je weet waar je moet staan bij een paard, helemaal als je op de grond staat. Sta je schuin achter hem, dan heb je de drijvende positie, je paard zal dan altijd voorwaarts gaan. Sta je schuin voor zijn schouder, dan rem je hem af. Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken bij het longeren, of bij grondwerk.

Heb je een eigen paard Jola, of rij je op een Manege?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:28

Jah ik heb eigen paard.. maar zij is een pony D.. Zij heet jola.. en ik zit niet meer bij manege al sinds ongeveer 6 jaar geleden niet meer..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 13:29

En wie helpt je nu? Want de aanwijzing dat je meer met je benen moet doen komt toch ergens vandaan?

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 13:34

Een vriendin van mij die gaat me helpen en, vandaag ga ik mijn les.. ik wist dat ik mijn benen moet doen.. anders snap zij het niet

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:01

?