Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw dus ik heb geen idee of het al ergens anders staat..
Maar dit is het probleem:
Ik heb een pony van ongeveer 15. Toen ze ±2 was is er bij haar een zadel opgegooid en zijn er 2 meisjes opgezet, die haar maar even in moesten gaan rijden.. Als ze niet deed wat die meiden wilden, gaf de eigenaar haar een pak slaag.. Met andere woorden is is mishandeld.
Op ±haar 6de heb ik haar gekocht, merkte direct al dat ze erg druk was, maar dacht dat het weer wat minder zou worden.. Nee dus.
Het vertrouwen in super, ik heb echt te tijd voor haar genomen om haar aan me te laten wennen en me volledig te vertrouwen.
Het is nu zelfs zo: Als ik met haar buiten ben en ze durft niet over een bruggetje, ga ik op de grond zitten (Bijvb een liedje zingen of gewoon wat kletsen) en dan komt ze vanzelf.
Heb ook getraind met vallen: Ik liet me zelf eraf rollen in galop en ze komt direct naar mij toe om te kijken of het goed gaat..
Dus het vertrouwen zit echt wel goed..
Het probleem is dus dat ze zo druk en sterk is, dat ze door me heen loopt. Haar mond is zo sterk zodat je niets meer met de teugels kan doen. In stap kan ik haar gewoon ontspannen aan de teugel laten rijden maar in draf spant dat lichaam zich direct weer aan..
Ik rij nu met martingaal en een stangetje(plastic).
Heeft iemand tips hoe ik haar rustiger kan krijgen?
Longeren enz. van te voren werkt ook niet..
Alvast bedankt!