ik heb sinds 1 augustus een eigen paard met een vriendin van mij. het gaat heel goed en we zijn heel erg blij met haar.
ze is heel braaf met rijden en niet druk ofzo.. (ookal is ze JuniorxZeoliet)
maar soms op stal, doet ze een beetje raar:
ze gooit haar hoofd omhoog, gaat aan het halstertouw hangen met haar hele gewicht en trekt dan het halster touw kapot. daarna is ze al bijna direct weer vrij rustig..
dat heeft ze nu al 4 keer gedaan. ze heeft zover ik weet geen rare dingen meegemaakt vroeger, maar daar ben ik niet zeker van.
de eerste keer toen het gebeurde, waren we even het zadel halen, en toen we terug kwamen, was het halstertouw kapot...
de 2e keer was toen ik de schuurplekken achter haar oor wou insmeren met zalf (dat doe ik elke dag, dus niks bijzonders)
toen ik later vanaf haar hals haar oor probeerde in te smeren was er niks aan de hand. dit had ze nog nooit eerder gedaan.
de 3e keer was mijn vriendin bij haar, die had haar vaststaan, en wou haar cap en zweepje pakken, ze deed er verder niks raars mee (misschien stak hij wat uit ofzo) . ook dat doen we bijna elke dag. ze heeft toen geen halstertouw kapot gemaakt, mara wel een spijl scheef getrokken.
de 4e keer was toen ik het zadel van de staldeur afhaalde en het richting haar bewoog. ze ging helemaal aan het halstertouw hangen en helemaal heen en weer bewegen enzo (er kwamen zelfs vonken van haar hoeven!) ze had die dag ervoor niks raars meegemaakt met het zadel..
ik zou graag willen weten waarom ze dit doet, wat ik er aan kan doen (wou zowieso halstertouwen met panieksluiting kopen), en of iemand misschien hetzelfde heeft.. ik heb er niet echt last van ofzo, maar het is niet zo fijn dat ik steeds nieuwe halstertouwen moet gaan kopen :p
alvast bedankt

ze is trouwens 9 jaar