Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nd423 schreef:'S avonds meer hooi voeren. Wanneer op het trappen reageert weet je paard dat hij daar succes mee heeft en zal het vaker doen. Kun je het geluid niet dempen door er bijv. een rubber mat tegen aan te nieten?
, erg vervelend helemaal als je zelf niet bij stal woont. Maar op de binnenkant van zijn deur zit nu rubber met 10 cm aan oude papieren voerzakken ertussen gepropt (dus eerst de onderkant vastzetten en daarna met wat hulp de zakken er tussen stoppen en de rest vast maken). Dit is heel geluidsdempend. Maar het volgende probleem is meestal wel dat als hij geen reactie/geluid meer krijgt/hoort op zijn `oude vervelingstrek` dat hij iets nieuws gaat zoeken dus ik moest helemaal rondom zijn stal tot een meter hoog rubber plaatsen. Hier heb ik eerst een lat van 2 cm op 1 meter hoogte bevestigd, vervolgens schroef je het rubber iets boven de lat vast. Zo hangt het iets van de kant af en zal het het geluid nog beter dempen. Werkt iig prima bij mij, geen last meer.
Caira schreef:En kiwiko had er ooit een hele stellage voor aangelegd volgens mij, daar is een topic overgeweest, met water enzovoorts

Paardeneigenaren zetten hun paarden altijd zo neer, dat ze er zelf geen last van hebben
(lees: de wind neemt de mesthooplucht mee, langs jouw huis, naar de buren. De baklampen schijnen bij iedereen naar binnen, behalve bij jou. Het geluid van de stallen hoor je niet, omdat jij aan de andere kant woont...)

chicolover schreef:zorgen dat ie ´s ochtends niet op stal staat