Paard dat niet in beweging komt!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wreen

Paard dat niet in beweging komt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:39

Hoi hoi,

Bij ons op stal staat een paard die een tijdje geleden naar een stal is gestuurd om haar even op te frissen vooraf aan de keuring. Ze kwam echter heel anders terug dan ze er heen ging. De eigenaren waren er natuurlijk niet bij wat er allemaal gebeurde op die stal. Maar na thuiskomst wou het paard niets meer. Alles wat met rijden te maken had vond ze eng. Ze laat zich wel opzadelen maar zodra je erop zit gaat ze niet voor- of achteruit. Voor de zweep is ze helemaal niet bang, ze is dus met geen mogelijkheid in beweging te krijgen! Het vreemde is ook dat soms bij het poetsen bij de flanken ze ineens de lucht in schiet. Wij zitten te denken aan iets met de eierstokken?! Ze heeft eerder al 2 veulens gehad, deze staan beide ook op stal. Daar is niets mis mee op eigenwijzigheid na, haha! Heeft iemand een idee of dit ook meegemaakt?

Waratje

Re: Paard dat niet in beweging komt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:45

Klinkt alsof er dingen zijn gebeurd die beter niet hadden moeten gebeuren. Ach gut
Daar zou ik om te beginnen eens een goede osteopaat bijhalen om haar op blokkades na te lopen. Vaak heeft dat ook zeer goede effecten op emotionele problemen. Als er inderdaad iets met de eierstokken zou zijn, kan een osteopaat dat in ieder geval bevestigen en dan waarschijnlijk ook daar verbetering brengen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:21

ik ga met Waratje mee!

Goed laten onderzoeken kan misschien een hoop ellende besparen!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:56

Ik ga het er ook mee eens, Zorg dat je niet te veel belast, als het echt pijn doet. En zo snel mogelijk een osteopaat er bij halen. Ja

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 11:33

We rijden er helemaal niet op. Sowieso al omdat het geen zin heeft omdat ze niet in beweging komt. Ze staat dus alleen in de wei of op stal. Maar het zo zonde! Ze kon mooi lopen naar horen zeggen. En dan komt zo'n paardje terug en wil het niets meer!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:37

Op te frissen voor een keuring en dan verstijft terug komen. Is het paard van jou of van een ander? Laat de eigenaar van het paard navragen wat er tijdens dat 'opfrissen' is gebeurt. Verder zou ik goede advies laten inwinnen van iemand die kan oordelen of dit paard alleen onder de man niet naar voren wil, of ook problemen heeft met longeren. Is de merrie toen ze weg ging ook gescheiden van haar veulen, of was dat al lang daarvoor gebeurt. Om gelijk naar een osteopaat te rennen vind ik misschien wat te snel. Eerst maar eens achterhalen wat het probleem is. Als het de eierstokken zijn (stel!) dan kan de osteopaat misschien wel de rugpijn die dit veroorzaakt weghalen, maar niet de bron van het probleem, de eierstokken.

wreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 11:45

Eleonoor schreef:
Op te frissen voor een keuring en dan verstijft terug komen. Is het paard van jou of van een ander? Laat de eigenaar van het paard navragen wat er tijdens dat 'opfrissen' is gebeurt. Verder zou ik goede advies laten inwinnen van iemand die kan oordelen of dit paard alleen onder de man niet naar voren wil, of ook problemen heeft met longeren. Is de merrie toen ze weg ging ook gescheiden van haar veulen, of was dat al lang daarvoor gebeurt. Om gelijk naar een osteopaat te rennen vind ik misschien wat te snel. Eerst maar eens achterhalen wat het probleem is. Als het de eierstokken zijn (stel!) dan kan de osteopaat misschien wel de rugpijn die dit veroorzaakt weghalen, maar niet de bron van het probleem, de eierstokken.

De mensen van de stal zeggen dat er niets gebeurd is, dat ze op stal al vreemd deed en niets wilde. Dat er maar 1 meisje was waar ze op reageerde. Zo is het paard eigenlijk helemaal niet. Ze wil altijd alles weten. Maar goed misschien een beetje heimwee. Longeren wil ze zelfs al niet eens. Het enige wat ze doet is aan de hand stappen en draven. Ze was al gescheiden van haar veulen. Je bent er zelf niet bij, dus je weet niet hoe je paard bij die stal heeft gereageerd. Maar wat ik ervan begrijp is dat die stal zich er snel van af heeft gemaakt door te zeggen dat ze al zo was. Ik had het er zelf niet bij laten zitten. Maar oke, het is gebeurd. Het vreemde is gewoon dat ze zich wel laat opzadelen en je mag gerust opstappen, maar lopen no way... Als je geluk hebt gaat ze achteruit... maar dat is ok geen pretje. Het is heel vreemd!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:01

Ik ga mee met de rest. Ik denk dat hier voor een medisch oorzaak is ook omdat ze zo sterk met poetsen reageert. Ik zou er een DA of osteopaat bij halen. succes!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:44

Eleonoor schreef:
Om gelijk naar een osteopaat te rennen vind ik misschien wat te snel. Eerst maar eens achterhalen wat het probleem is. Als het de eierstokken zijn (stel!) dan kan de osteopaat misschien wel de rugpijn die dit veroorzaakt weghalen, maar niet de bron van het probleem, de eierstokken.

Twee dingen: een paard dat niet voor of achteruit wil is niet een situatie waarbij je "te snel" naar medische hulp loopt. Dan is het ernstig!
En een osteopaat kan ook de eierstokken beïnvloeden met zijn behandeling, maar wat belangrijker is bij een osteopaat is dat die naar het paard als geheel kijkt en ook het paard als geheel zal behandelen. Persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is dan opspelende eierstokken.

En wat er op die andere stal is gebeurd, zal je waarschijnlijk toch niet echt achterkomen. Het aantal mensen dat toegeeft dat ze fouten hebben gemaakt met zulke effecten is niet zo heel groot. Verdrietig

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:51

wreen schreef:
Het vreemde is ook dat soms bij het poetsen bij de flanken ze ineens de lucht in schiet. Wij zitten te denken aan iets met de eierstokken?! Ze heeft eerder al 2 veulens gehad, deze staan beide ook op stal. Daar is niets mis mee op eigenwijzigheid na, haha! Heeft iemand een idee of dit ook meegemaakt?

ik zou niet weten wat er is gebeurt of hoe dat nou komt..
maar ik ga nu even off topic want ik zag dus staan dat jou merrie dan een beetje in de lucht schiet,dat ze al 2 veulens heeft gehad enz. en dat je denkt dat het aan de eierstokken licht..maar mijn paard die doet ook aan 1 kant bij der flanken der been zeg maar omhoog..heeft dat ook iets te maken met der eierstokken? sorry voor off topic maar wou het gewoon heel graag weten!

gwendolin20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:21

bij het paard dat wreen beschrijft zit wel baarmoederkanker en eierstok kanker in de famillie, haar zusje had het ook en die hebben ze uiteindelijk inlaten slapen.
Ik denk dat ze hetzelfde heeft.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 09:53

Dan zou ik daar maar eens heel snel op laten controleren. Want om maar zo te zeggen, dat ze het "dan ook wel zal hebben" vind ik toch echt een beetje kort door de bocht. Meten is weten en in dit geval dus de DA dit laten nagaan, zodat je weet waar je aan toe bent. Als het kanker is, moet je zo snel mogelijk weten in welk stadium en wat de prognose is en daaraan vast dus wat je keuzemogelijkheden zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:14

Is er al gedacht aan spierbevangenheid? Hoe hoog is ze in het voer geweest, is er al bloedonderzoek gedaan? Misschien valt daar nog wat uit af te leiden. En tying up dat niet wordt herkend en als zodanig is behandeld kan heel fout uitpakken.
Mocht het dat niet zijn: hoe reageert ze op een pijnstiller?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:16

.

fotogril

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:21

pijnstiller is niet altijd even goed want als het werk dan is het goed zo dra het uit is gewerkt heeft het geen zin om door te gaan moet zij/hij telkens meer slikken.
even nalaten kijken bij de dierenarst.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:51

Pijnstiller geven kan ook een methode van diagnosticeren zijn...
Ik zou er zelf een osteopaat of kraker bijhalen, of anders een holistisch dierenarts.
Mijn ervaring met klassieke dierenartsen is dat ze scheve/verschoven wervels of scheefstand in het bekken niet kunnen diagnosticeren, en dat kunnen Osteopaten wel.