Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

_angela_ schreef:Ik denk dat je beter kan beginnen met een kwartier goed rijden (wel eerst rustig instappen) en dit kan uitbouwen tot een uur. Je paard krijgt geen conditie van alleen maar stappen. Daarvoor moet je gaan draven en galoperen. Ik denk niet dat een kwartier een beetje doorrijden kwaad kan, als je denkt dat je paard het te zwaar heeft, ga dan een paar rondjes rustig stappen, en draaf daarna weer aan.
Hij is niet meer verkeersmak na een ongeluk... dus kan het niet riskeren om met een hoofdstel te lopen naast de weg of pad (als ik erop zit heb ik net wat meer kracht om zijn hoofd ervoor weg te trekken en bovendien rent hij dan met mij weg ipv alleen
) Welshcobfan schreef:Nogmaals: naast het paard lopen is geen optie helaasHij is niet meer verkeersmak na een ongeluk... dus kan het niet riskeren om met een hoofdstel te lopen naast de weg of pad (als ik erop zit heb ik net wat meer kracht om zijn hoofd ervoor weg te trekken en bovendien rent hij dan met mij weg ipv alleen
)
Citaat:Maar je kunt toch wel met hem in de bak evt rondjes lopen? Waarom per se buiten?
Welshcobfan schreef:Omdat de bak verweg is en ik daarheen moet via de weg