echt heel irritant en ik hoo pdat er veel op word gereageerd
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
echt heel irritant en ik hoo pdat er veel op word gereageerd
ellepel schreef:100 keer op een dag aan haar hoofd friemelen![]()
als je bezig gaat met halster of hoofdstel,dan deze omdoen...eraf halen,omdoen,eraf halen. echt doe maar 20 keer achter elkaar..
ik heb een tuttie gehad die vanwege vastzitten met halster aan een haak dus verschrikkelijk kopschuw was daarna.
ik ben toen echt heel vaak aan haar hoofd gaan zitten friemelen.
praten,belonen met brokje of aai.
en met halster omdoen hetzelfde, zat dat eenmaal, dan deed ik hem weer af en weer erom, na enkele dagen had zij door dat t helemaal niet zo eng was en was t gelukkig over... gewon meerdere malen achter elkaar dat ding dus op en af doen...
veeeeeeeel geduld, komt wel weer goed!
iiCk kan jUllie hulp gOed gebruiken!! 't Halster omdoen enzo lukt eigenlijk wel.. maar als je bijv. met een sponsje of borsteltje op 'r hoofdje komt is ze wel heel bang.. Hoofdstel is helemaal een probleem...

Iranda schreef:Ik las eens in een boek iets over lege zakken voer aan touwen in de stal hangen, op hoofdhoogte, waar het paard dan tussendoor moet om bij zijn etensbak te komen. Zo went hij aan dingen om zijn hoofd heen. Hij moet wel, want anders krijgt hij honger
Maar dat ligt ook wel aan het paard..Iranda schreef:Ik las eens in een boek iets over lege zakken voer aan touwen in de stal hangen, op hoofdhoogte, waar het paard dan tussendoor moet om bij zijn etensbak te komen. Zo went hij aan dingen om zijn hoofd heen. Hij moet wel, want anders krijgt hij honger
ellepel schreef:100 keer op een dag aan haar hoofd friemelen![]()
als je bezig gaat met halster of hoofdstel,dan deze omdoen...eraf halen,omdoen,eraf halen. echt doe maar 20 keer achter elkaar..
ik heb een tuttie gehad die vanwege vastzitten met halster aan een haak dus verschrikkelijk kopschuw was daarna.
ik ben toen echt heel vaak aan haar hoofd gaan zitten friemelen.
praten,belonen met brokje of aai.
en met halster omdoen hetzelfde, zat dat eenmaal, dan deed ik hem weer af en weer erom, na enkele dagen had zij door dat t helemaal niet zo eng was en was t gelukkig over... gewon meerdere malen achter elkaar dat ding dus op en af doen...
veeeeeeeel geduld, komt wel weer goed!
Citaat:Als je bij het hoofd bezig bent, altijd naar beneden vragen. Alleen als het hoofd lager is kunnen ze leren dat het misschien toch wel meevalt
Bij een kopschuw paard kun je heel goed met TTEAM werken, zowel de touches als de oefeningen aan de hand
iiCk_angel schreef:Bedankt..iiCk kan jUllie hulp gOed gebruiken!! 't Halster omdoen enzo lukt eigenlijk wel.. maar als je bijv. met een sponsje of borsteltje op 'r hoofdje komt is ze wel heel bang.. Hoofdstel is helemaal een probleem...

PinkiiY schreef:iiCk_angel schreef:Bedankt..iiCk kan jUllie hulp gOed gebruiken!! 't Halster omdoen enzo lukt eigenlijk wel.. maar als je bijv. met een sponsje of borsteltje op 'r hoofdje komt is ze wel heel bang.. Hoofdstel is helemaal een probleem...
Naderen en terugtrekken is hier de ideale manier denk ik.
En daar bedoel ik mee: ga eerst eens lekker met het sponsje haar schouder aaien, ga daarna naar haar hals. En zo steeds iets hoger. Hou je paard goed in de gaten. Zodra ze reageert, haar hoofd omhoog doet of wat dan ook, ga je weer naar beneden tot op het punt dat het goed ging. Zo ga je steeds weer ietsjes omhoog. Op een gegeven moment kan je haar overal aanraken, maar geef haar de tijd.
Dit kan je met het hoofdstel ook doen, ga haar eerst eens over haar hele lijf kroelen met het hoofdstel, en ga zo steeds verder naar haar hoofd. Aai gewoon maar eens met het hoofdstel over haar hoofd. Dan kun je hem op het laatst gewoon in doen.